י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מחוסן יתר"

אדם קיבל 217 זריקות נגד נגיף הקורונה

חוקרים גרמנים בדקו אדם "מחוסן יתר" שלדבריהם קיבל יותר מ-200 זריקות נגד נגיף הקורונה ללא תופעות לוואי ניכרות או פגיעה במערכת החיסון שלו

אדם קיבל 217 זריקות נגד נגיף הקורונה
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

החיסון לקורונה מביא סיפור לא שגרתי,  חוקרים גרמנים פרסמו ב-Lancet Infectious Diseases, כתב עת רפואי, על כך שלחיסונים נגד נגיף הקורונה יש "דרגה טובה של סיבולת", אמרו החוקרים, הם סיפרו כי גבר קיבל 217 חיסונים נגד קורונה וציינו שזה מקרה בודד של "חיסון יתר יוצא דופן".

הגבר בן ה-62 הגיע לידיעת החוקרים כאשר התובעים הגרמנים פתחו בחקירת הונאה, ואספו ראיות לכך שהוא קיבל 130 זריקות נגיף קורונה בתקופה של תשעה חודשים - הרבה יותר ממה שהומלץ על ידי רשויות הבריאות, בהמשך הוא קיבל עוד ועוד חיסונים. האיש לקח זריקות שהיו מיועדות לאחרים בכך שהוא התחזה לאנשים שחששו להתחסן תמורת תשלום כספי.

"למדנו על המקרה שלו באמצעות מאמרים בעיתון", אמר קיליאן שובר, אחד ממחברי המחקר, בהצהרה. "לאחר מכן יצרנו איתו קשר והזמנו אותו לעבור בדיקות שונות. הוא היה מאוד מעוניין לעשות זאת".

האיש הסכים לספק דגימות דם, כולל דגימות חדשות, תוצאות בדיקות דם בעבר ודגימות דם שהוקפאו בשנים האחרונות. האיש אמר שהוא קיבל 217 חיסונים מ"סיבות פרטיות". הרשויות בגרמניה לא הגישו כתב אישום פלילי.

כאשר החוקרים החלו לבדוק, הם שיערו שזריקות רבות כל כך עלולות לגרום למערכת החיסון שלו להתעייף. אבל למעשה, החוקרים גילו שלאדם היו יותר תאי חיסון מאשר לאנשים שקיבלו שלוש מנות. הם גם לא זיהו עייפות כלשהי בתאים האלה, שלדבריהם היו יעילים באותה מידה כמו אלה של אנשים שקיבלו מספר זריקות נגיף קורונה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

אפילו עד לחיסון ה-217, חוקרים אומרים שלזריקה עדיין הייתה השפעה: הנוגדנים של האיש נגד נגיף הקורונה "גדלו באופן משמעותי כתוצאה מכך". (החוקרים אומרים שהאיש התעקש לקבל זריקה נוספת במהלך המחקר. הם לקחו דגימות דם, שעזרו להם לקבוע כיצד המערכת החיסונית שלו מגיבה).

החוקרים הבהירו כי למרות ממצאיהם, הם "אינם תומכים בחיסון יתר כאסטרטגיה". למרות שהם לא מצאו סימנים לכך שהאיש נדבק אי פעם בנגיף הקורונה, הם אמרו שהם לא הצליחו לבסס קשר סיבתי בין "משטר חיסון היתר" שלו לבין הימנעות מלהידבק.

קורונה חיסון גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד