כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המחדל הגדול

בשב"כ יתחקרו מה קרה בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר

השב"כ פותח בתחקיר בניסיון להבין כיצד לא התקבלה ההתרעה לפני מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. ההערכה היא שהתחקיר יימשך כמה שבועות, וייתכן שאף חודשים

בשב"כ יתחקרו מה קרה בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר
מחבלים פורצים לישראל בשביעי באוקטובר צילום: צלמי פלאש90

לראשונה מאז תחילת המלחמה הורה ראש השב"כ רונן בר להתחיל בתחקירים באגפים וביחידות הקשורות לאירועי 7 באוקטובר ולמה שקדם להם. כך דיווח יוסי יהושוע בעיתון "ידיעות אחרונות"ת, בכך מצטרף השב"כ לצה"ל, שכבר החל לתחקר את האירועים.

על פי הדיווח, בשב"כ אמרו כי לאור העובדה שהתחקירים מתקיימים תוך כדי הלחימה, ההערכה היא שהם יימשכו כמה שבועות וייתכן שאף חודשים, גם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החל באיסוף חומרים מהשב"כ לטובת הבדיקה שהוא מקיים.

בשב"כ אישרו שהחלו תחקירים מבצעיים, במקביל ללחימה ברצועת עזה ולסיכול הטרור ביהודה ושומרון. בשב"כ יתחקרו מה קרה בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר, שבו התקבלה ההתרעה לגבי אפשרות לפעולת טרור של חמאס; את האותות הראשונים שנקלטו ושלא תורגמו להבנה של תחילת מלחמה; את כרטיסי הסים שהחליפו מחבלי הנוחבה לפני המתקפה ובנוסף את העובדה שלא היה אף מקור אנושי בתוך חמאס, שדיווח מראש על תוכניות הארגון.

כזכור עם פרוץ המלחמה הודיע ראש השב"כ רונן בר: "האחריות עליי, לא הצלחנו לייצר התרעה מספקת", וכעת החלו לתחקר בארגון כדי להבין איך זה קרה.

כפי שפורסם, בלילה שבין שישי לשבת, 7 באוקטובר, נערך דיון טלפוני בהשתתפות הרמטכ"ל ואלופים נוספים. בשב"כ הבינו שמשהו קורה, וראש השב"כ הגיע למטה הארגון ונשאר בו עד לפרוץ המתקפה.

 

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל רונן בר השב"כ חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד