ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
חוששים מאסון

דיווח: ממשל ביידן שוקל למנוע מישראל להשתמש בנשק אמריקני ברפיח

אחרי יותר מ-100 משלוחי נשק לישראל, מאז ה-7 באוקטובר, ממשל ביידן שוקל למנוע מישראל להשתמש בנשק אמריקני בתקיפה קרקעית ברפיח. סגנית הנשיא האריס והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן שוחחו על כך בחריפות בפגישות נפרדות עם השר בני גנץ

דיווח: ממשל ביידן שוקל למנוע מישראל להשתמש בנשק אמריקני ברפיח
פעילות כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן מודאג מאסון הומניטרי חדש ושוקל למנוע מישראל להשתמש בנשק אמריקאי אם ישראל תתקוף את העיר רפיח, האזור המאוכלס בצפיפות, כך במאמר שפרסם העיתונאי דיוויד איגנשיוס ב'וושינגטון פוסט'.

הנשיא ביידן ויועצים בכירים לא קיבלו שום החלטה לגבי הטלת תנאים על נשק אמריקאי. אבל עצם העובדה שנראה כי גורמים רשמיים מתלבטים בצעד הקיצוני הזה מראה על הדאגה הגוברת של הממשל מהמשבר בעזה - וחוסר ההסכמה החריף של ארה"ב עם ישראל על תקיפה ברפיח.

"ישראל צריכה להבין שרמת התסכול של ממשל ביידן מהטיפול הלא נכון במצב ההומניטרי בעזה הגיעה לקצה", אמר מרטין אינדיק, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל. "אם ישראל תפתח במתקפה ברפיח מבלי להגן כראוי על האוכלוסייה האזרחית העקורה, זה עלול לזרז משבר חסר תקדים ביחסי ארה"ב-ישראל, אפילו שיכלול אי אספקת נשק".

סגנית הנשיא האריס והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן שוחחו על כך בחריפות בפגישות נפרדות עם השר בני גנץ, שביקר השבוע בוושינגטון. העיתון מדווח כי למרות שגנץ נתפס כיריבו הראשי של ראש הממשלה נתניהו, שני המנהיגים מסכימים על תקיפה קרקעית רפיח כדי להשמיד שם ארבעה גדודי חמאס.

ממשל ביידן חושש שפעולה קרקעית ברפיח תחמיר את המצב הקשה בעזה מבלי לסיים את המלחמה. גורמים בממשל אומרים כי לא ראו תוכנית ברורה של ישראל כיצד להגן על יותר ממיליון פלסטינים שנדחקו ברפיח לאורך הגבול המצרי.

דיוויד איגנשיוס ציין כי כל הגבלה על אספקת נשק אמריקאית לישראל תסמן משבר ביחסים - ותגרום לסערה פוליטית. מצב דומה היה המהלך של הנשיא ג'רלד פורד ושר החוץ הנרי קיסינג'ר ב-1975 כשהם הציעו קיצוץ בסיוע הצבאי כדי ללחוץ על ישראל להסכים על נסיגת חיילים מסיני לאחר מלחמת יום כיפור ב-1973. ישראל עשתה בסופו של דבר ויתורים, והמחלוקת הוכרעה לאחר מספר חודשים.

בדיווח נאמר כי איסור השימוש בסיוע צבאי אמריקאי לתקיפה ברפיח, יהיה צעד דומה שהיה עם אוקראינה שנאסר עליה להשתמש בטילים אמריקאים ארוכי טווח כדי לפגוע עמוק בשטח הרוסי, אלא רק כדי להגן על עצמה בוך אוקראינה.

עוד דווח, כי מאחר וחמאס סירב עד כה לקבל את הפסקת האש שעל הפרק, אז הממשל שוקל מה לעשות אם לא תהיה הסכם עם תחילת הרמדאן.

בין האפשרויות של הממשל לנסות ללחוץ על חמאס עוד יותר באמצעות בני שיחו, מצרים וקטאר, ואולי ללחוץ על קטאר לגרש את נציגי חמאס מקטאר אם לא יצליחו לשכנע את עמיתיהם בעזה לשחרר חטופים.

 

 

 

 

 

מבצע חרבות ברזל רפיח חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד