כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בג״ץ ביטל את החלטת השרים: "כשתהיה קטסטרופה יאשימו את ביבי"

השופטים קיבלו את העתירה לביטול החלטת שר התקשורת והשר לשיתוף פעולה אזורי להדיח את יו"ר דירקטוריון הדואר. בפסק הדין נקבע פה אחד כי החלטת השר בטלה. השר קרעי: "איש הישר בעיניו יעשה"

בג״ץ ביטל את החלטת השרים: "כשתהיה קטסטרופה יאשימו את ביבי"
סניף דואר צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בג"ץ קיבל היום את העתירה לביטול החלטת שר התקשורת, שלמה קרעי והשר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, להעביר מתפקידו את מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון הדואר. בפסק הדין נקבע, פה אחד, כי דין העתירה להתקבל וכי החלטת השרים בטלה.

השופט דוד מינץ, קבע כי השרים פעלו בניגוד לדין ולא מילאו אחר הוראות החוק באשר לפיטורי דירקטורים.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה בשנה שעברה לשרים כי היא לא מוכנה להגן על עמדתם להדיח את יו"ר דירקטוריון הדואר, ולכן הם ייוצגו על ידי עורכי דין פרטיים. 

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, הגיב לפסק הדין של בג"ץ שמבטל את הדחת יו"ר הדואר: "אחר כך כשתהיה קטסטרופה בשירותי הדואר, כשראשי רשויות יעתרו לבג״צ כנגד חרפת השירות לציבור בדואר, בג״צ יבקש את תגובת שר התקשורת ויאשים את ביבי. פסק הדין של בג״צ, שלוקח את הסמכות מידי נבחרי הציבור לעצמו ומשאיר את האחריות עליהם, הוא הפרה יסודית היורדת לשורש המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. נתקן בעז״ה".

עוד אמר השר: "בינתיים, מוזמן המותב הנכבד בראשות יצחק עמית לטפל בהפרות של תנאי הרישיון ובסגירת סניפים בפריפריה, באופקים, נתיבות, אשקלון, קרית שמונה, באר יעקב, ועוד. בכל מקרה, משרד התקשורת בראשותי ימשיך לשרת את הציבור ולפעול לשיפור השירות, למרות ההפקרות הקיימת כתוצאה מהמצב של ״איש הישר בעיניו יעשה״ שאליו הביאו אותנו לצערי שופטי בג״צ".

שלמה קרעי דוד אמסלם בג''צ דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד