י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשעה טובה

שמחות בכפליים: משפחת אפללו רק קמה מהשבעה והבן התארס

מיד אחרי שקמו מה'שבעה' על אביו הגאון רבי אהרן אפללו זצ"ל, חגגה המשפחה את שמחת הברית לנכד שנולד שעות לפני פטירתו, וגם נקרא על שמו • יום למחרת נסגר ה'ווארט' בשעה טובה ומוצלחת, עם אירוסי בנו החתן החשוב רפאל • איך זה קרה כל כך מהר?

שמחות בכפליים: משפחת אפללו רק קמה מהשבעה והבן התארס
הרב אפללו זצ"ל מרביץ תורה צילום: באדיבות המצלם

מאבל גדול לשמחה גדולה, שכמובן מהולה בעצב ובגעגוע עמוק לאבא היקר שלא זכה לחוות את השמחה בחייו. 

משפחת אפללו חווה בימים האחרונים 'רכבת הרים רגשים', עם טלטלה אדירה מאבל ליום יום, ומאפילה לאורה. 

לעזרה ליתומים הקליקו כאן>>>

ביום שני בשבוע שעבר התמוטט הרב אפללו בפתע פתאום, ונפטר בו במקום. זאת, שעות אחדות לאחר הולדת נכדו, בן לבתו, ושעות אחדות לפני שמחת הווארט שתוכננה לבנו שאמור היה להתארס באותו ערב. 

בגלל הטרגדיה הקשה נדחתה שמחת הווארט לאחר ימי השבעה, וכך קרה שכשבני המשפחה קמו מהשבעה בבוקרו של יום שני, הם מיד פנו לשמחת הברית לנכד שנקרא 'אהרן' על שם הסב הגדול שנפטר בחטף בדמי ימיו. 

במקביל החלו להיערך לקראת שמחת ה'ווארט' לבן החתן רפאל, שהתקיימה למחרת, ביום שלישי בערב. 

ה'ווארט' כבר היה מתוכנן מבעוד מועד, והכל כבר היה מוכן לקראתו עוד לפני שנפטר האב הדגול, כך שלא היה כל קושי לקיים אותו יום אחרי שקבו מהשבעה. 

במהלך שמחת הברית וכן בשמחת האירוסין של הבן, שימשו שמחה ואבל בערבוביא, כשמצד אחד הכל שמחים ומאושרים על כך שבמשפחה יש גם שמחות ב"ה, ושאיפת לבו של האבא מתקיימת כשבן נוסף שלו בא בברית האירוסין, ומתעתד להקים בית יהודי כשר על אדני התורה והיראה.

מאידך, האבל עדיין טרי מאוד, והכאב גדול. בני המשפחה מתקשים לעכל את היעדרו של האב, ודווקא השמחות הללו שמתקיימות כעת מדגישות ומבלטיות את החסר העצום. 

הגאון רבי אהרן אפללו זצ"ל היה מרבני העיר בית שמש ור"מ בישיבת 'בית הלוי' בראש העין. 
פטירתו הפתאומית הכתה בתדהמה את כל מכריו ותלמידיו הרבים. הרב אפללו זצ"ל, זכה להעמיד תלמידים הרבה בישיבות בהן לימד, וגם בתקופה האחרונה לימד בשתי ישיבות במקביל, והיה מתאמץ ונוסע ממקום למקום כדי להרביץ תורה ברבים ולהוסיף עוד ועוד זכויות בעם ישראל. 

בפטירתו הותיר אחריו את רעייתו הרבנית חוה שתחי', ושמונת ילדיו, שארבעה מהם נישאו והקימו בתים משלהם, וארבעה נוספים עדיין בבית ההורים, אחד מהם התארס אתמול, ועוד שלושה בגיל השידוכים, הצעיר מביניהם כבן 18 שנה. 

לנוכח הטרגדיה הקשה ואובדן מטה לחמה של המשפחה האבלה, נחלצו תלמידיו של הרב להקים קרן עזרה וסיוע לטובת האלמנה והיתומים, כדי שיוכלו להמשיך ולהתקיים, ובעז"ה אף להתחתן בכבוד בהגיעם לפרקם. 

הציבור נקרא לעזור ולסייע יותר מכפי היכולת, כדי שלא יהא חלילה צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם. 

לעזרה ליתומים הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר הרב אפללו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד