כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהדורה שבועית

ההתערבות על בית שמש: לייבל'ה נערך לסיבוב שני

והשבוע בלייבל'ה: ההתערבות של המפיק על הבחירות בבית שמש; הבן הסורר של הח"כ מ'דגל'; המרתון של עיריית ירושלים; המופת של הרבי מפתח תקווה; וגם: הזמר שהשיג לרבו כרטיסי טיסה לניו יורק

ההתערבות על בית שמש: לייבל'ה נערך לסיבוב שני
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה כבר נערך לסיבוב השני בבית שמש שיחתום את כל מערכת הבחירות הייצרית שהתנהלה פה בחודש האחרון. לייבל'ה היה עד לסדרת התערבויות באירוע סגור בליל שישי האחרון: פקידי בנק שנכחו במקום לא שמעו סכומים כאלה בחייהם. בראש המתערבים ניצב מפיק המוזיקה האגדי נטע לוין, ממולו עמדו עוד כמה אנשי גדולי ישראל שהקטינו את הסכומים לסכומים פעוטים מאוד. ביום ראשון לקראת חצות נדע מי הרוויח ונשוב ונעדכן על העברות הכסף, כמובן עם חשבוניות מסודרות. 

בצל חוק הגיוס שמסעיר את המדינה, לייבל'ה מבין שכבר נערכים בצה"ל לגייס את החרדים וכבר השבוע הוכשר מקווה בחאן יונס לטובת החרדים. 

רשתות חברתיותהמקווה בעזהצילום: רשתות חברתיות

לייבל'ה חושף השבוע כי בנו של אחד החכי"ם ב'דגל התורה' היה מעורב בהקמתה של מפלגת שץ בקרית יערים טלז סטון שלחמה ב'דגל' ובגדולי ישראל, מה שגרם לאביו להמנע מלהגיע לטלזסטון בכל מערכת הבחירות. לייבל'ה שמע רמז ממנו הבין כי מדובר בח"כ סורר שלא מיהר לחתום על מסמך האחדות של היהדות החרדית לבקשת גדולי ישראל.

לייבל'ה כבר התרגל שאומרים לו שדגל התורה קיבלה 6-3 בירושלים, אלא שלייבל'ה כבר התחיל לשים לב לפרטים הקטנים בעניין. השבוע פתח ביום שלישי את עיתון הבית וראה שבמודעה הרשמית של 'דגל התורה', מופיע שיש רק חמישה נציגים, מה שגרם לשבר עצום.

באדיבות המצלםבדגל שכחו נציגצילום: באדיבות המצלם
 

ומי שניצח בפער מטורף ואך סגר לעצמו קואליציה עם מפלגתו שהכניסה 13 מנדטים הוא ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג - שלכם ראש העיר. מי שניכסו את ה'מופת' על בחירתו הם חסידות מישקולץ  שהרבי בירך את גרינברג ובזכות כך ניצח בפער. כתבת יח"צ נשלחה מטעם החסידות למערכות העיתונים ולייבל'ה שהתרגש מאוד, שמח לשתף את המופת. 

הגזירה של הרבי ממישקולץ על רמי גרינברגמרכז הענייניםצילום: הגזירה של הרבי ממישקולץ על רמי גרינברג

וחידה לקוראי היומונים: פעם במודעות של המרתון, עיריית ירושלים הייתה כותבת שמדובר במרתון ריצה והמבקר בעיתונים היה עושה תיקונים כאלו ואחרים. השנה, הם חסכו מראש לעיתונים והגישו להם מודעה מושלמת. רק לקוראים נשאר לפנח את החידה, באיזה אירוע מדובר?.

צילומסךהמרתון של עיריית ירושלים בעיתונות החרדיתצילום: צילומסך

חברי הכנסת של 'דגל התורה' עלו השבוע למעונם של גדולי ישראל; תחילה הגיע לבית ברחוב הרב שר מעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שם ראה לייבל'ה את חברי הכנסת יוצאים מהקודש פנימה. 

באדיבות המצלםחברי הכנסת בפתח בית הגרמ"ה הירשצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה את חברי הכנסת מתחת מעונו של זקן חברי המועצת ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן ברחוב האדמו"ר מגור בבני ברק.

החכי"ם מתחת בית הגרמ"צ ברגמןבאדיבות המצלםצילום: החכי"ם מתחת בית הגרמ"צ ברגמן

בכולל 'נחלת משה' בבני ברק נפרדו השבוע מראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין שהחזיר את השרביט לחנוך זייברט, בכולל נפרדו מראש העיר רק מעצם היותו ראש עיר ולא מעצם היותו ראש כולל ומחזיק תורה. את הכותרת למודעה אפשר לראשות "וענית ואמרת שאיננו כפויי טובה". במעמד בידר את הנוכחים הרב שעיה רוטנברג.

באדיבות המצלםנפרדים מרובינשטייןצילום: באדיבות המצלם

ומי שסיים את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בהצלחה גדולה הוא שר הפנים משה ארבל שנצפה השבוע בתפילה נרגשת בציון הקדוש של רבי ישעיה'לה מקרעסטיר בהונגריה להצלחת עם ישראל ולהשבת כל החטופים לביתם. 

באדיבות המצלםארבל בתפילה חרישיתצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע השבוע לכנסת לסיור קצר, במהלכו נכנס לייבל'ה גם לתרום דם וראה את ח"כ משה רוט שהנציח ביום האישה את שרה שנירר ע"ה תורם דם תוך כדי לימוד סדר הדף היומי בכדי לנצל כל רגע ורגע. 

באדיבות המצלםשקיעות בלימוד בתרומת דםצילום: באדיבות המצלם

את היועץ האסטרטגי מהליכוד קובי גבריאל לייבל'ה ראה השבוע עומד כשליח ציבור בבית הכנסת ב'כנסת ישראל'.

באדיבות המצלםהיועץ בתפילהצילום: באדיבות המצלם

רגע לפני התקציב שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיע ביום שלישי בלילה ונשא תפילה חרישית בציון הרשב"י במירון. 

באדיבות המצלםהשר בתפילה על התקציבצילום: באדיבות המצלם

לקראת הסיבוב השני: השבוע הגיע לייבל'ה להקליט את הפודקאסט של 'זכרון מוישה' בבית שמש. בשתיים בלילה, ברחוב צדדי בעיר שסוערת בקלחת הבחירות ורגע לפני חתימה על הסכם האחדות, נצפתה שיחה חשאית בין יצו פלדמן מדגל התורה לבין אלטר גרובייס הגוראי. לייבל'ה ניסה להתקרב והבין שהפעם לא מדברים היסטוריה אלא הווה. מעניין מאוד. 

צבי. פגרובייס ופלדמן בשיחה בבית שמשצילום: צבי. פ

במשרד הפרסום דץועמיחי שליווה את הקמפיין של ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין העניקו במסיבת ההודיה עוגה בשפת הקמפיין.

באדיבות המצלםהעוגה של ביתרצילום: באדיבות המצלם

בכירי אנשי התקשורת והעיתונאים החרדים נצפו באירוע סגור של 'יקבי כרמל' שנערך השנה במעדניית גולדיס בבני ברק. באירוע היוקרתי, שהופק על ידי אגף התקשורת במשרד הפרסום המוביל במגזר 'בולטון פוטנציאל', נצפו עיתונאים בכירים, מנכ"לי מערכות תקשורת והנהלת יקבי כרמל. ללייבל'ה נודע כי יין לא היה חסר שם.

יעקב כהןהכינוס של יקבי כרמלצילום: יעקב כהן

בהמשך ראה לייבל'ה סוד שיח  של הרב אברהם בריסק בעלי "בולטון פוטנציאל" יחד עם נדב ארנס מנכ"ל יקבי כרמל.

יעקב כהןבריסק והמנכ"ל בסוד שיחצילום: יעקב כהן

בשדה התעופה קנדי בניו יורק ראה לייבל'ה את איש התיירות מאיר ברנשטיין מלווה את הנוסע המתמיד מתס קורמן בדרכו חזרה לארץ הקודש אחרי ביקור בזק בניו יורק.

באדיבות המצלםקורמן וברנשטיין לאחר הנחיתהצילום: באדיבות המצלם

בליל שני אחר חצות הגיעה הידיעה המעציבה בחצר הקודש דושינסקיא על פטירתו של 'חותן המלך' הישיש גאב"ד סיגייט זצ"ל. במשך כמה שעות ניסו הגבאים להשיג כרטיס טיסה לאדמו"ר ובנו ראש הישיבה (הרבנית כבר שהתה בניו יורק). חסיד הרבי - גדול הזמר החסידי זאנוויל ויינברגר ששמע על כך רתם לעניין את מנהלו האישי ומנהל מקהלת 'מלכות' אברמי גולדשטיין, שתוך דקות השיג כרטיסי טיסה לרבי ובנו ראש הישיבה במצב הקשה שבו רק אל-על טסה ואין כרטיסים.

בארה"ב ראה לייבל'ה את הרב'ה מחצאצק פוגש ברחובה של עיר את ר' אברמל'ה פריד המשב"ק של הרבי מפינסק קרלין שהגיע לביקור קצר. 

באדיבות המצלםפריד והחצאקרצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ליד החנויות בויליאמסבורג ראה לייבל'ה את הרבי מקראלי תופס שיחה עם הרב'ה מחצאצק שכבר נערך לפורים. 

באדיבות המצלםהאדמו"רים מקראלי וחצאצק בסוד שיחצילום: באדיבות המצלם

בשמחת הוואך נאכט לבן העסקן וגבאי הצדקה יואל ישראל זופניק, ראה לייבל'ה את ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין. 

באדיבות המצלםהגרש"ב סורוצקין בוואך נאכטצילום: באדיבות המצלם

בחזור בטיסה ראה לייבל'ה את הרבי מסקולען ירושלים שחזר לארץ ושוחח על הטיסה בין הפרימיום לביזנס עם הרבי משה יוסל צימט איש אמונו של הרבי מתולדות אהרן. 

באדיבות המצלםהרבי והמשב"קצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את גדול הזמר המזרחי חיים ישראל בירידה מהטיסה לאחר סבב הופעות. 

באדיבות המצלםחיים ישראל ממתין לרדת מהמטוסצילום: באדיבות המצלם

ואיך עושים סדר בפולנית? יצחק וינבאך מהכנסת אורחים ליז'ענסק של הרב שמחה קרקובסקי נצפה בליז'ענסק מנהל את העניינים ביארצייט של אדר א'. יצחק דיבר עם השוטרים בפולנית כמו שרק הוא יודע. לייבל'ה לא נכח בהילולא באדר א' ומבטיח להגיע באדר ב'. 

א. אייזנבאךוינבאך והשוטר הפולניצילום: א. אייזנבאך

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, מינה השבוע את עו"ד איתי גדסי לתפקיד יו"ר ועדת משפט ותקשורת בלשכה. גדסי, עיתונאי מוערך, איש תקשורת ופרשן פוליטי ברדיו קול חי, מביא עמו ניסיון רב הן בתחום המשפט והן בתחום התקשורת. מינויו של גדסי התקבל בברכה על ידי רבים, ביניהם יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין, עו"ד אלעד דנוך, שאמר: "איתי גדסי הוא איש מקצוע מוכשר ומוערך, בעל ידע עמוק הן בתחום המשפט והן בתחום התקשורת. אני בטוח כי הוא יוביל את ועדת משפט ותקשורת בהצלחה רבה ויפעל לקידום האינטרסים של עורכי הדין", לייבל'ה מצטרף לברכות. 

באדיבות המצלםמינוי ראוי, איתי גדסי נואםצילום: באדיבות המצלם

מעמד 'לחיים' נערך השבוע לרגל שיתוף פעולה חדש בין משרד האדריכלות דוד בריסק ובין שלומי אשר בעלי משרדי 'פלנט' בני ברק. לייבל'ה מאחל הצלחה לכולם ויודע כי יש פוטנציאל גדול. 

באדיבות המצלםבמעמד ה'לחיים' צילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע השבוע לכמה חתונות, השבוע הגיע לחתונה לבת משה מונטג באולמי אמרלד בבית שמש שם ראה את המועמד שמוליק גרינברג בסוד שיח עם יו"ר המפלגה והבוס משה גפני לצד מנהל החברה הכלכלית של ב"ב שלומי פולק. 

באדיבות המצלםגפני וגרינברג בסוד שיחצילום: באדיבות המצלם

גם את פרקליטי הצמרת עמית חדד ואריאל רוט ראה לייבל'ה עם מונטג שמחים ומאושרים. 

באדיבות המצלםהפרקליטים עם מונטגצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה אתשלום אדרי מהליכוד בית שמש שדומה מאוד לשר לשעבר מאיר כהן מ'יש עתיד' מבקש את ברכתו של וותיק חברי הכנסת. 

באדיבות המצלםשלום אדרי עם גפניצילום: באדיבות המצלם

חתונה נוספת התקיימה בבית שמש אבל בבני ברק: בנו של חבר מועצת העיר בית שמש אברהם נחמן פרנקל נציג כח נכנס תחת החופה.

בחתונה ראה לייבל'ה את כלל חברי המועצה סוגרים את הקצוות לקראת הבחירות בסיבוב השני. 

באדיבות המצלםדרנגר וברילנט מאושריםצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה בחתונה את הרה"צ ר' נתן ליברמנש מזקני ומשפיעי חסידות ברסלב יחד עם ראש העיר ביתר עלית מאיר רובינשטיין.

באדיבות המצלםהמשפיע וראש העיר בחתונהצילום: באדיבות המצלם

בשמחת נישואי המפיק אברמי שוורץ באולמי 'בית ישראל' בירושלים ראה לייבל'ה חיבוק חם של חסד את אבי החתן הרב שלמה שוורץ יו"ר קופת הצדקה משמחי השבת, השר יצחק גולדקנופף ומנכ"ל איחוד מוסדות גור יונתן בורנשטיין.

באדיבות המצלםחיבוק הגוראיםצילום: באדיבות המצלם

בתחילת השבוע הגיע לייבל'ה לאחוזת וגשל בבני ברק לשמחת החתונה הגדולה לבנו של הנגיד ואיש החסד ר' שמוליק שטיינר שם ראה לייבל'ה כמובן את כל צמרת חסידות ויז'ניץ, בני האדמו"ר ועוד. 

לייבל'ה ראה את הדובר אשר מדינה מש"ס מתברך בחמימות מראש ישיבת ויז'ניץ הגר"מ ארנסטר לאור הציר המוצלח של ש"ס - ויז'ניץ.

באדיבות המצלםמדינה מתברךצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את הבן של הרבי מויז'ניץ רבי יצחק שעיה הגר רב הקהילה באשדוד שהגיע חבוש בשטריימל לכבוד השמחה. 

באדיבות המצלםרבי יצחק שעיה הגר בשמחהצילום: באדיבות המצלם

בפדיון הבן לבנו של ר' יענקי שטרן ונכדו של שר החסד ר' אפרים שטרן מעונג שבת ויום טוב שנערך באולמי סאטמר בירושלים ראה לייבל'ה את המפיק מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' יחד עם איש היח"צ מענדי צימט האגדי, רגע לפני ההסתערות על השום. 

משה גולדשטייןרבינוביץ וצימט רגע לפני הפדיוןצילום: משה גולדשטיין

מחוץ לחדרי האולפן הירוק של 'תורה בוקס' ראה לייבל'ה את כוכב הזמר החסידי אהרלה סאמט, כשהוא ממתין עם זמרים נוספים. במענה לשאלתו, קיבל לייבל'ה הצצה ראשונית לפרויקט פורימי מטריף וראשון מסוגו עם תזמורתו של יוני אליאב, בו ישולבו גדולי הזמר: מנדי ויס, ישי לפידות, אלחנן שטיינמץ, איציק דדיה, אבי אילסון וילד הפלא בניה גרנות בדמותם האמיתית ביחד עם דמויות וסיטואציות ממגילת אסתר שנוצרו ע"י חברת סרטי האנימציה הגדולה בעולם. לייבל'ה ממתין בקוצר רוח לראות איך יתבצע המפגש בין אחשוורוש למנדי ויס.

לייבל'ה התרגש לראות השבוע את שר הבריאות בוסו מעניק ברכה מצולמת ללאומית שירותי בריאות אשר זכתה לנתונים יוצאי דופן בדו"ח משרד הבריאות כשהיא מובילה בפער ניכר משאר קופות החולים בשיעור התלונות המוצדקות הנמוכים ביותר. לייבל'ה מפרגן אף הוא ללאומית ויודע שזה בזכות היחס האישי שהם מעניקים להמוני הלקוחות.

יו"ר 'לב מלכה' הרב אהרן אברמן לא נח לרגע מעבודת הקודש למען חולי הסרטן, והשבוע נצפה עם פרופ' אהרן פפוביצר מנהל המערך האונקולגי ב'הדסה'.

באדיבות המצלםאברמןצילום: באדיבות המצלם

בתחילת השבוע, התאספו לערב אחד במרכז האירועים אווניו בקרית שדות התעופה, כל המי ומי מתעשיות הנדל"ן והתיירות הכשרה בעולם. איש הנדל״ן עוה"ד אלקנה הולצר מאישי הציבור הבולטים בירושלים חיתן את בנו בכורו קותי עם רעות בתו של איש התיירות ישראל שינפלד.

בשמחה ראה לייבל'ה את הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, ראש ישיבת חברון הגר"י חברוני, ראש מתיבא עוז והדר הגרמ"מ פומרנץ, ראשי ישיבת מעלות התורה, ראש ישיבת מערבא הרב ברוך צ'ייט, ועוד עשרות רבנים ואישי ציבור. 

על הפקת השמחה חתום המפיק הענק דוד פדידה יחד עם המאסטרו ארל'ה נחשוני שיצרו עיבודים מיוחדים לערב זה עם צוות של מעל 50 נגנים בהפקה ענקית. באו לשיר: אוהד מושקוביץ, יונתן שינפלד, קובי ברומר, ישי לפידות, דודו פישר, ישראל רנד, ישראל נחמן תורג׳מן, לסיום עם ענק הזמר פיני אינהורן יחד עם מקהלת 'מלכות' שעשו זיץ מדהים אל תוך הלילה.

במעמד החופהבאדיבות המצלםצילום: במעמד החופה

באדיבות המצלםהגרמ"מ פומרנץ מעוז והדרצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לישראל דרנגר רמ"ט ראש העיר הנבחר של בני ברק חנוך זייברט לרגל הולדת נכדו.

מזל טוב לנציג הציבור הנאמן בבני ברק הרב יעקב זכריהו לרגל שמחת הולדת בנו בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליו"ר למענכם הרב יוסי ערבליך לרגל הולדת נכדו בן לבנו הרב ישראל ערבליך. השלום זכר יתקיים בליל שבת בבית המדרש 'דברי חיים' בשיכון ג' בבני ברק. לייבל'ה שמע שהולך להיות 'שלום זכר' מטורף עם כל הפינוקים. 

באדיבות המצלםההזמנה לשלום זכרצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לעיתונאי נתן משי מגיש תכנית האקטואליה 'אחת בצהריים' בקול ברמה לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב ליוסי קלצקין ממנהלי ישיבת סלבודקה ונאמן ביתם של ראשי הישיבה לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה. 

ראש ישיבת פוניבז' הגר"ד לוי, נשיא הישיבה הגר"א כהנמן, ומנהל הישיבה המיתולוגי הרב מאיר בולק מברכים בחום את בחיר ישיבת פוניבז' הבחור החשוב יצחק מובשוביץ לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

באדיבות המצלםהחתן מפוניבז' מאושר מתמידצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד