י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא יכבדו הסכמים"

הסיבוב השני בבית שמש: זעם בקהילות על ההנהגה הפוליטית

שעות לאחר חתימת ההסכם על תמיכת ש"ס ואגו"י במועמד שמוליק גרינברג לראשות העיר, וקולות מהשטח זועמים • בחסידות גור נסערים על הפגיעה באדמו"ר ובקהילות ש"ס כועסים על התמיכה במועמד מפלגה שהפרה הסכמים

הסיבוב השני בבית שמש: זעם בקהילות על ההנהגה הפוליטית
מטה בחירות בבית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

מפלגות ש"ס ואגודת ישראל חתמו במהלך הלילה האחרון על הסכם תמיכה במועמד "דגל התורה" לראשות העיר בית שמש, שמוליק גרינברג, וזאת בתמורה לתפקידים בכירים במועצה והנהלת העיר לצד הסכם חתום כי בבחירות הבאות המועמד החרדי היחיד לראשות העיר יהיה יו"ר ש"ס המקומי יצחק אלמליח.

אלא, ששעות לא רבות לאחר חתימת ההסכם, וקולות מהשטח הולכים וגוברים נגד ההנהגה הפוליטית הספרדית והחסידית בעקבות חתימת ההסכם "המביש", כלשונם.

הזעם העיקרי מגיע מקהילות הספרדים הטוענים כי במהלך הקדנציה האחרונה הם זכו להתפתחות יוצאת דופן הן במוסדות חינוך, בתי כנסת ומקוואות והן בשאר צרכי הקהילות. לטענתם, "לסמוך על הסכם של מפלגה שלפני רגע הפרה הסכם ברגל גסה בעיר אלעד זו בושה וחרפה".

הקהילות בעיר, כולל ההנהגה הרוחנית, השמיעו ביקורת קשה כלפי יו"ר ש"ס אריה דרעי שבחר, לדבריהם, את רווח הפוליטיקה והתעלם לחלוטין מצרכי הקהילות בשטח. "הייתה צמיחה אדירה במהלך הקדנציה האחרונה תחת שרביטה של עליזה בלוך, לא מבינים מה הביא את דרעי לחתום על ההסכם הזה שיקח את העיר אחורה בכל המובנים של צרכי הקהילות שלנו", אומר גורם ספרדי בכיר בעיר.

גם בקרב חסידי גור בעיר נשמעים קולות זועמים נגד ההנהגה הפוליטית שבחרה לחתום על הסכם תמיכה במועמד שמוליק גרינברג. "מפלגה שהזמינה ראש ישיבה שלא קשור בשום צורה למפלגה, רק בכדי לתקוע אצבע בעין לאדמו"ר מגור ולרבבות חסידיו, לא יכולה לצפות שחסידי גור יתמכו במועמד שלה", אמרו.

תושבים בעיר מציינים כי לא יתפלאו אם ברגע האמת אלפי קולות ספרדים וחסידיים יצביעו לראש העיר המכהנת ד"ר עליזה בלוך. "יתכן מאוד ונראה אלפים שיעדיפו לא לתת יד לגרינברג ולמרות ההסכם עם ראשי המפלגות, הציבור בשטח יעשה אחרת".

בית שמש סיבוב שני שמואל גרינברג שמוליק גרינברג עליזה בלוך ש"ס אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד