י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המו"מ תקוע

משלחת חמאס עזבה את קהיר; מחלוקת בין הנייה לסינוואר

משלחת חמאס שהשתתפה בשיחות בקהיר עזבה היום את בירת מצרים | שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו: "לא יודע אם יהיה הסכם עד רמדאן" | דיווח: מחלוקת בין יחיא סינוואר לאסמאעיל הנייה הובילה למבוי הסתום במגעים

משלחת חמאס עזבה את קהיר; מחלוקת בין הנייה לסינוואר
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המשא ומתן לעסקת חטופים נמשך, אך נראה כי הפערים לא יאפשרו הגעה להסכם עד לחודש הרמדאן. שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו אמר היום בכנס ה-inss: "השיחות נמשכות ולא התפוצצו, פערים צומצמצו, לא יודע אם יהיה הסכם לשחרור חטופים עד רמדאן". 

במקביל, משלחת חמאס שהשתתפה בשיחות בקהיר עזבה היום את מצרים. ארגון הטרור מסר כי "המשלחת של הארגון עזבה את קהיר כדי לקיים התייעצות עם ההנהגה. נמשכים המאמצים והמשא ומתן לעצירת הלחימה, לחזרת העקורים ומתן סיוע לעם הפלסטיני". 

ב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים על מחלוקות בין מנהיג חמאס ברצועה סינוואר לראש הלשכה המדינית של חמאס הנייה - שהובילו לבעיות במשא ומתן. בעוד סינוואר דרש להפיק הישגים משמעותיים מהעסקה שעל הפרק, הניה הסתפק בתנאים הנוכחיים. 

לפי הדיווח, הניה היה מוכן להפסקת אש של שישה שבועות ללא התחייבות מצד ישראל להפסקת לחימה מוחלטת. גורמים ישראלים וערביים טענו כי סינוואר מנגד מעכב את העסקה בשל רצונו להבעיר את השטח ברמדאן. 

שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אמר היום: "המלחמה בעזה גוררת את כל האזור לסכנות גדולות - חייבת להיות הפסקת אש מיידית. אנחנו לא רואים שום סימן מישראל להפסקת המלחמה וההסלמה. בראש סדר העדיפויות שלנו - למצוא דרך לצמצמה. הקהילה הבין-לאומית חייבת לעשות יותר כדי לעצור זאת". 

בתוך כך, גורם ישראלי רשמי אמר ל-CNN כי "בישראל מאמינים שחמאס משקר כשהוא טוען שאינו יודע מי מהחטופים נמצא בחיים". הגורם ציין כי יש בידי ארגון הטרור, וגם בידי ישראל, מודיעין על החטופים. "אני חושב שהם יודעים, זה משחק", אמר.

יחיא סינוואר איסמעיל הנייה חמאס משא ומתן עסקת חטופים קהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד