י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחירות עכשיו?

סקר מנדטים חדש: לפיד מתרסק, ומי המפתיעים

הפוליטיקאי שדוחף לבחירות עכשיו ומיד להחלפת השלטון, דווקא נתפס כמי שיפסיד מהמהלך, ומה יקרה אם בנט והנדל חוזרים בראשות מפלגות חדשות, לצד כניסתו של יוסי כהן בראשות מפלגה משלו וגדעון סער רץ בנפרד

סקר מנדטים חדש: לפיד מתרסק, ומי המפתיעים
חבר הכנסת יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר חדש שמפרסם הג׳רוזלם פוסט, בחן ריצה של כמה מפלגות במקביל בראשות: נפתלי בנט, יוסי כהן, יועז הנדל וגדעון סער. 

על פי ממצאי הסקר: מפלגה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט משיגה 9 מנדטים, מפלגה בראשות שר התקשורת לשעבר יועז הנדל עם 5 מנדטים, וכך גם מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן עם 5 מנדטים.

אבשלום ששוני, פלאש 90נפתלי בנטצילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

באשר לשאר המפלגות שמכהנות בכנסת הנוכחית, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ זו המפלגה הגדולה בכנסת הבאה עם 28 מנדטים, הליכוד בראשות נתניהו מתרסקת לחצי מוכחה הנוכחי ל-16 מנדטים, ש״ס בראשות אריה דרעי עם 10. 

 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתרסקת ב-15 מנדטים ל-9 בלבד, 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר דווקא מתחזקת ל-9, איחוד השמאל (מרצ והעבודה ) בראשות יאיר גולן משיג 7 מנדטים, 'יהדות התורה' יורדת ל-6, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שומרת על כוחה עם 6, המפלגות הערביות חד"ש תע״ל ורע"מ שומרות על כוחן עם 5 מנדטים כל אחת. 

יונתן זינדל, פלאש 90נתניהו ובן גבירצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות בתרחיש שכזה, מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' שמסיימת עם 2.9%, מפלגה בראשות גדעון סער 1.8%, ובל״ד בראשות סמי אבו שחאדה גם כן 1.8%. 

במידה שמצב המפלגות הנוכחי יישאר ללא שינוי, מפלגת מילואימניקים חדשה בראשות יועז הנדל תקבל 9 מנדטים.

במידה ורק המפלגות הנוכחיות היו רצות היום בבחירות לכנסת, סקר מנדטים מנחם לזר וג׳רוזלם פוסט מעריך כי 'המחנה הממלכתי' מסיים עם 41 מושבים במליאה. 'הליכו' עם׳ 18. ש"ס - 10. 'יש עתיד' - 10. '׳ישראל ביתנו' מתחזקת מ-6 ל-9. 'עוצמה יהודית' מתחזקת גם היא ל-9. יהדות התורה נחלשת ל-6. חד"ש צע"ל - 5. ׳הציונות הדתית׳ - 4. ׳העבודה׳ - 4 וגם רע"מ עם 4. ואילו מפלגת ׳מרצ׳ שוב לא עוברת את אחוז החסימה ונשארת מחוץ לכנסת.

סקר מנדטים ג'רוזלם פוסט יאיר לפיד בחירות לכנסת גדעון סער נפתלי בנט יוסי כהן יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד