כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נושאים באחריות"

ארה"ב הטילה סנקציות על נשיא זימבבואה, אמרסון מננגגווה, על רקע התעללות לכאורה

מננגאגווה מואשם בהגנה על מבריחי זהב ויהלומים הפועלים בזימבבואה ובכך שהנחה גורמים ממשלתיים להקל על מכירת זהב

ארה"ב הטילה סנקציות על נשיא זימבבואה, אמרסון מננגגווה, על רקע התעללות לכאורה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארצות הברית הטילה סנקציות על נשיא זימבבואה, אמרסון מננגגווה, אשתו ובכירי ממשל בשל מעורבותם לכאורה בשחיתות והפרות זכויות אדם.

משרד האוצר האמריקני לבקרת נכסים זרים הכריז על הסנקציות - מכוונות לשלוש חברות ו-11 אנשים, כולל הנשיא סגן הנשיא, קונסטנטינו צ'יווונגה, והבריגדיר-גנרל בדימוס וולטר טפומניי - לאחר סקירה של תוכנית הסנקציות שהייתה במקום מאז 2003 .

"השינויים שאנו עושים היום נועדו להבהיר מה תמיד היה נכון: הסנקציות שלנו לא נועדו לכוון את תושבי זימבבואה", אמר סגן שר האוצר, וולי אדיימו, "אנחנו ממקדים מחדש את הסנקציות שלנו ביעדים ברורים וספציפיים: הרשת הפושעת של הנשיא מננגאגווה של פקידי ממשל ואנשי עסקים שאחראים ביותר לשחיתות או לפגיעה בזכויות אדם נגד תושבי זימבבואה", אמר.

מננגאגווה מואשם בהגנה על מבריחי זהב ויהלומים הפועלים בזימבבואה ובכך שהנחה גורמים ממשלתיים להקל על מכירת זהב ויהלומים בשווקים אסורים ולקיחת שוחד בתמורה לשירותיו.

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר כי הצעדים החדשים הם חלק מ"מדיניות סנקציות חזקה וממוקדת יותר" על זימבבואה והביע דאגה מ"מקרים חמורים של שחיתות והפרת זכויות אדם". 

"אנשים מרכזיים, כולל חברי ממשלת זימבבואה, נושאים באחריות לפעולות אלה, כולל ביזת קופות ממשלתיות שגוזלות משאבים ציבוריים מזימבבואה", אמר בלינקן בהצהרה והוסיף כי "מקרים מרובים של חטיפות, התעללות פיזית והרג בלתי חוקי הותירו אזרחים חיים בפחד".

זימבבואה סנקציות כלכליות אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד