י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בביקורו בלונדון

דיווח משרד החוץ לא סייע לגנץ בקבלת חסינות משפטית

הרשויות בבריטניה חששו ממבוכה דיפלומטית, ורצו להעניק למשלחת של השר בני גנץ שהגיע לביקור מדיני פרטי, חסינות מצווי מעצר ותביעות רשמיות בעת ביקורם. משרד החוץ הישראלי ללשכת גנץ כדי לקבל את כל הפרטים. כעבור כמה שעות אנשי משרד החוץ הישראלי מנתקים מגע

דיווח משרד החוץ לא סייע לגנץ בקבלת חסינות משפטית
נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ברקע המחאה הפרו-פלסטינית בממלכה, הרשויות בבריטניה חששו ממבוכה דיפלוטמית, ורצו להעניק למשלחת של השר בני גנץ שהגיע לביקור מדיני פרטי, חסינות מצווי מעצר ותביעות רשמיות בעת ביקורם.

יצוין כי המעמד הזה ניתן בדרך כלל למשלחות רשמיות של המדינה, כמו ביקור ראש ממשלה, נשיא או שר ביטחון. כידוע, המשלחת של גנץ לא הייתה רשמית.

הבריטים חשבו שבעת מלחמה ישראל תרצה לתת את ההגנה הזו לשר בקבינט המלחמה. בתחילת השבוע משרד החוץ הבריטי פנה כמקובל לזה הישראלי, ובעקבות זאת פנה משרד החוץ הישראלי ללשכת גנץ כדי לקבל את כל הפרטים.

כעבור כמה שעות מגיעה הוראה מלמעלה לעצור את הטיפול - ואנשי משרד החוץ הישראלי מנתקים מגע.

בבריטניה לא רצו לקחת סיכון והמשיכו את הטיפול בעניין בעצמם באמצעות השגרירות שלהם בתל אביב ומסדירים את החסינות המשפטית לגנץ.

במקביל, הם גם היו לסייע לשב"כ לטפל באישורי האבטחה, והם גם ראו שממשלת ישראל לא פועלת מיוזמתה כדי לוודא שר בכיר ישראלי לא יהיה חשוף לתביעות פליליות.

גורמים משפטיים תקפו את ההחלטה ואמרו: "לא להאמין שהגענו למצב שבשל שיקולים פוליטיים קטנים ראש הממשלה ומשרד החוץ הישראלי מוכנים לא רק לחשוף את גנץ עצמו לסכנה משפטית משמעותית, אלא גם לפגוע באינטרס הישראלי ולהביך מאד את הממשלה הבריטית שכל כך תומכת בישראל כעת".

במשרד החוץ בחרו שלא להגיב, כך גם בלשכת שר החוץ ישראל כץ  שאמר שהוא לא קשור לאירוע הזה. מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה.

בני גנץ לונדון בריטניה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד