י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמה תומכים בעסקה?

סקר: שיוויון בציבור על שאלת האחריות למחדל ה-7 באוקטובר

סקר חדש שפורסם מעלה כי נרשם שוויון בציבור בשאלה אם "ניצחון מוחלט" הוא בהישג יד. עוד על פי הסקר, 43% תומכים בהצעה הנוכחית לעסקה, לעומת 36% מתנגדים. כמה תומכים בבחירות מיידיות? כל הפרטים

סקר: שיוויון בציבור על שאלת האחריות למחדל ה-7 באוקטובר
תמונות החטופים על חומות העיר העתיקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר חדש שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 13 מעלה כי רוב הציבור בישראל תומך במתווה עסקת החטופים שנידון בקהיר וארגון הטרור חמאס כרגע מסרב לקבלו. על-פי המתווה, ישוחררו 45 חטופים, תמורת שחרור מאות אסירים והפוגה ממושכת בלחימה.

על פי הסקר, למרות המחיר הכבד, 43% מהציבור תומך במתווה קהיר לעסקת חטופים - לעומת 36% מתנגדים.

עוד עולה מהסקר כי קיים שוויון בציבור בנוגע לשאלה האם ייתכן "ניצחון מוחלט", כפי שמבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו. 45% מהמשיבים אמרו כי הם מאמינים בכך, ו-45% לא מאמינים.

שוויון נוסף נרשם בשאלת האחריות למחדל 7 באוקטובר: 44% מהמשיבים הטילו את האחריות על רה"מ, 43% על ראשי מערכת הביטחון - הרמטכ"ל וראש אמ"ן.

ברקע ההפגנות נגד הממשלה ודרישת האופוזיציה ללכת לבחירות - 49% מהמשיבים תמכו בבחירות מיידיות, בעוד ש-42% התנגדו לכך.

משתתפי הסקר נשאלו גם איך מצבם הכלכלי הושפע מהמלחמה: 54% טענו כי הוא לא השתנה - אך 38% מהמשיבים אמרו כי מצבם הכלכלי השתנה לרעה.

הסקר נערך ע"י הסוקר פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%. 

 

סקר עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד