א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קרא לשתי מדינות

הנשיא ביידן: "יוקם נמל ימי". קרא להגדיל את הסיוע ההומניטרי

הנשיא ביידן התייחס למלחמה של ישראל בעזה בנאום 'מצב האומה' הלילה. ביידן קרא לחמאס לשחרר את כל החטופים וקרא לישראל "לעשות את שלה", כדי להגדיל את משלוחי הסיוע ההומניטרי. הנשיא הכריז על תוכניות ארה"ב להקים נמל זמני כדי להכניס סיוע נוסף לרצועה

הנשיא ביידן: "יוקם נמל ימי". קרא להגדיל את הסיוע ההומניטרי
משאית סיוע הומניטרי צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא הלילה לחמאס בנאום 'מצב האומה' לשחרר את כל החטופים וקרא לישראל "לעשות את שלה", כדי להגדיל את משלוחי הסיוע ההומניטרי לרצועה.

"לישראל יש זכות לרדוף את חמאס" בעקבות הפיגועים ב-7 באוקטובר, אמר ביידן, אך הוסיף כי לישראל יש גם "אחריות בסיסית" להגן על אזרחים בעזה.

"המלחמה הזו גבתה מחיר גדול יותר מאזרחים חפים מפשע מכל המלחמות הקודמות בעזה גם יחד", אמר.

ביידן הבטיח להחזיר הביתה חטופים אמריקאים המוחזקים בעזה מאז 7 באוקטובר, ואמר כי הצוותים שלו "פועלים ללא הפסקה להקמת הפסקת אש מיידית שתימשך לפחות שישה שבועות".

על פי ההערכות, לפחות שישה אמריקאים נמצאים בין 99 חטופים שעדיין בחיים. "אני מתחייב לכל המשפחות שלא ננוח עד שנחזיר את יקיריהן הביתה", אמר ביידן.

הנשיא הכריז על תוכניות ארה"ב להקים נמל זמני כדי להכניס סיוע נוסף לרצועה. הנמל יקבל "ספינות גדולות הנושאות מזון, מים, תרופות", אמר ביידן. "ישראל חייבת לאפשר סיוע נוסף לעזה ולהבטיח שעובדים הומניטריים לא ייפגעו באש הצולבת".

ביידן חזר על תמיכת ארה"ב בפתרון שתי מדינות "שיעזור להביא שלום למזרח התיכון", ואמר ש"אין דרך אחרת שפלסטינים יכולים לחיות בשלום ובכבוד לצד הבטחת ביטחון ודמוקרטיה בישראל".

על איום המורדים החות'ים אמר: "הוריתי על תקיפות כדי לדרדר את יכולות החות'ים ולהגן על כוחות ארה"ב באזור, לא נהסס לעשות צעדים נוספים כדי להגן על אנשינו".

מבצע חרבות ברזל הנשיא ביידן חטופים סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד