י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דוח מירון השפיע

סקר חדש: הקואליציה מתחזקת ב-4 מנדטים, לפיד מתרסק

סקר חדש שפורסם מעלה כי נתניהו והליכוד לא נפגעו לאחר פרסום דו"ח ועדת החקירה לאסון מירון, למרות שעל נתניהו הוטלה אחריות אישית. במקביל, גוש מפלגות הקואליציה מתחזק ב־4 מנדטים, מאחר והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עוברת את אחוז החסימה

סקר חדש: הקואליציה מתחזקת ב-4 מנדטים, לפיד מתרסק
פתקי הצבעה, קלפיות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום דו"ח ועדת החקירה על אסון מירון, שכלל גם הטלת אחריות אישית על ראש הממשלה בנימין נתניהו – לא פגע בשיעורי התמיכה הציבורית בו ובליכוד. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

מהסקר, שנמערך גם הרקע המשך הדשדוש במלחמה בדרום ובצפון והקיפאון במגעים לעסקה לשחרור החטופים, עולים שני ממצאים מעניינים נוספים: גוש מפלגות הקואליציה מתחזק השבוע ב־4 מנדטים, מאחר שהציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עוברת את אחוז החסימה.

נתון מעניין נוסף הוא המשך ההיחלשות של יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שהשבוע יורדת לשפל של 10 מנדטים.

חלוקת המנדטים בסקר: המחנה הממלכתי - 40, הליכוד - 18, יש עתיד - 10, ש"ס - 10, ישראל ביתנו - 9.

עוצמה יהודית - 9, יהדות התורה - 6, חד"ש-תע"ל - 5, רע"מ - 5, מרצ - 4, הציונות הדתית - 4. 

גוש מפלגות הקואליציה התחזק ב־4 מנדטים – ל־47, בעוד גוש האופוזיציה, ללא חד"ש־תע"ל, נחלש ב־4 מנדטים – ל־63. העבודה (1.9%) ובל"ד (1.8%) ממשיכות להיות מתחת לאחוז החסימה.

בתשובה לשאלה על ההתאמה לראשות הממשלה, בני גנץ נחלש השבוע במעט, על רקע ביקורו בארה"ב ובריטניה בניגוד לדעתו של נתניהו, כאשר הוא מקבל הפעם 48% לעומת 50% בסקר הקודם. לעומתו, נתניהו מקבל 34% תמיכה, לעומת 32% בשבוע שעבר.

בקרב מצביעי הליכוד, נתניהו מקבל 70%, בעוד גנץ מקבל 18%, ו־12% נוספים אינם יודעים. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי: גנץ מקבל 86%, נתניהו 6%, ו־8% אינם יודעים. בקרב מצביעי יש עתיד: גנץ מקבל 87%, נתניהו 1%, ו־12% אינם יודעים.

בסקר, שהתקיים ב־7־6 במרץ, השתתפו 510 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.3%.

סקר מנדטים בנימין נתניהו בני גנץ הליכוד המחנה הממלכתי בצלאל סמוטריץ' דו"ח ועדת החקירה לאסון מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד