כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חוששים ממלחמה

אזרחים לבנונים בביקורת על חיזבאללה

ביקורת כלפי חיזבאללה מתפרסמת באמצעי התקשורת הלבנונים וברשתות החברתיות. כמה מהתושבים, אף טענו כי חלק מהרקטות, שפגעו בכפרים בדרום לבנון שוגרו למעשה על ידי חיזבאללה

אזרחים לבנונים בביקורת על חיזבאללה
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

אזרחים לבנונים, תושבי הכפרים והעיירות הסמוכים לגבול עם ישראל, צוטטו כשהם משמיעים דברי ביקורת על חיזבאללה על כך שהוא מבצע את התקיפות נגד ישראל מתוך יישוביהם. הם טענו שהפעילות המתבצעת בסמוך לבתיהם, מעמידה אותם בסכנה ודוחקת בהם לעזוב את בתיהם ולהשאיר את השטח פנוי עבור חיזבאללה. כמה מהתושבים, אף טענו כי חלק מהרקטות, שפגעו בכפרים בדרום לבנון שוגרו למעשה על ידי חיזבאללה (נדאא’ אלוטן, 21 בנובמבר 2023).

אולינה אסמאעיל (הנחשבת כמשפיענית), ציינה בחשבון הטיקטוק שלה (7,362 עוקבים), כי תושבי דרום לבנון לא יכולים לחלום ולחיות. לטענתה, נגזר עליהם לחיות כל הזמן במלחמה, מוות, הרס ואבק. היא סיימה את דבריה במילים “או שהמלחמה תיגמר או שאנחנו ניגמר”.

עלי חמאדה, עיתונאי לבנוני, כתב מאמר באתר אלנהאר אלערבי (המזוהה עם הזרם הלאומי החופשי בלבנון), שכותרתו “הפרדוקס: לבנון דוהרת לעבר מלחמה עם ישראל”.

במאמר הוא תקף את חיזבאללה, אשר לדבריו, מוביל את המדינה ואזרחיה למלחמה כוללת עם ישראל. חמאדה השווה במאמרו את חיזבאללה לנהג כלי רכב שהחליט להתנגש כשהוא עמוס נוסעים בקיר בטון ולהתאבד. הוא גם הלין על העובדה שגורלה של המדינה תלוי בהחלטה של מיליציה חמושה, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

במקביל, הוא מתח ביקורת גם על ממשלת לבנון ובכירי הממשל הלבנוניים, שמשתפים פעולה עם חיזבאללה, מספקים לו לגיטימציה ללחימה בישראל ומתעלמים מהקורבנות ומהנזק העצום שנגרם לתושבי דרום לבנון. חמאדה אף טען, כי הלחימה שמנהל חזבאללה נגד ישראל במטרה להעסיק את הצבא הישראלי בחזית נוספת כלל אינה מועילה גם לחמאס.

חסאם ג’נדי, בעל חשבון ברשת X (86,200 עוקבים), התבטא בחריפות נגד חיזבאללה וציין כי אין אדם שפוי שלא יודע שהכיבוש הישראלי הורס את דרום לבנון, אבל גם אין אדם שפוי שלא יודע שמפלגת השטן (כינוי לחזבאללה מצד מתנגדי הארגון) היא זו שמסייעת לו לעשות כן. הדבר דומה, לדבריו, למה שמחבלי חמאס עושים לתושבי רצועת עזה. אלו מחבלים ומי שתומך בהם גם כן מחבל. “מספיק!” .

ריימונד חכים, פעיל לבנוני למען יישום החלטה 1701, פרסם ברשת X (כ-80 אלף עוקבים) סרטון המציג את מצוקת הפליטים מדרום לבנון תחת הכותרת “נסראללה שיקר למשפחות דרום לבנון כשאמר להם ‘לא אעזוב אתכן ואגן עליכן’ ולאחר מכן התקפל”. בהמשך כתב כי 80% מהעם הלבנוני אינו מכיר בחזבאללה ומחשיב את נוכחותו בלבנון כסרטן ולא כ[גורם] התנגדות”.

וליד ע’אנם, פעיל חברתי לבנוני, התייחס בחשבון X שלו (כ-15 אלף עוקבים) לתקיפות התגובה של ישראל בבעלבכ שבוצעו ב-26 בפברואר 2024 בטענה כי המלחמה בלבנון מתרחבת מיום ליום. הוא הביע את ייאושו, וקרא ליישום החלטה 1701. בדברים שכתב הוא השתמש בהאשטאג “#חיזבאללה_טרוריסט” ו”#לבנון_לא_רוצה_מלחמה.

עבד אלג’ליל אלסעיד, פובליציסט לבנוני המתגורר בשוודיה, פרסם ברשת X (כ-275 אלף עוקבים) סרטון בו טען כי פעילי חיזבאללה נכנסים לבתים בדרום לבנון ומשתמשים בתושבים כ”מגן אנושי”. לטענתו, כאשר ישראל פוגעת באזרחים, הדבר משרת את חסן נסראללה, מזכ”ל הארגון, כי אז הוא מציג את עצמו כקורבן, שיש להזדהות עימו. לדבריו, נסראללה, במעשה זה, משתף פעולה עם ישראל.

הפרשן הפוליטי הלבנוני, סמיר סכאף, ציין כי לבנון משלמת מחיר כבד מידי בשל המלחמה. חיזבאללה, לטענתו, ממשיך לפעול על פי משוואות, אך בפועל לבנון משלמת מחיר כבד הרבה יותר מאשר זה שמשלמת ישראל וזאת בשל היתרון הצבאי המשמעותי של ישראל. הוא הוסיף כי בעוד שחיזבאללה טוען כי אנשיו נהרגו כ”חללים בדרך לירושלים”, בפועל הם נהרגים בהתנקשויות ובאמצעות כלי טיס בלתי מאוישים שמשמידים בתים ושכונות בלבנון והם אף תוקפים אזורים המרוחקים כשבעים ק”מ מגדר הגבול עם ישראל.

הפעילה הפוליטית דאנא קיריאקוס המתנגדת לחיזבאללה, העלתה בחשבון ה-X (14,400 עוקבים) צילומים מההרס ברצועת עזה ובלבנון לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006 וציינה “כך ניצחה חמאס את ישראל באמצעות הריסת רצועת עזה, כפי שמפלגת השטן [חיזבאללה] ניצח את ישראל ביולי 2006”.

מלחמת חרבות ברזל חמאס לבנון נסראללה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד