כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בישראל הופתעו

פרטים חדשים על הרציף הימי האמריקני

משלחת אמריקנית ערכה בדיקות בצפון הרצועה בשביל הקמת הרציף הימי עליו הכריז עליו הנשיא ביידן. בישראל היו מודעים לבדיקות, אך הופתעו מהמהירות בה האמריקנים מתכננים להוציא את התוכנית לפועל

פרטים חדשים על הרציף הימי האמריקני
הנשיא ג'ו ביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בכירים בממשל ביידן חשפו פרטים נוספים על הקמת הרציף הימי האמריקני עליו הכריז הלילה הנשיא ג'ו ביידן בנאום מצב האומה. הרציף יוכל לקלוט ספינות גדולות שנושאות מזון, תרופות ומקלטים זמניים - כך לפי דיווח "ווינט". 

משלחת צבאית אמריקנית ביקרה בצפון הרצועה ובדקה נקודות מתאימות להקמתו של הרציף. בישראל הופתעו מהמהירות בה האמריקנים מתכננים לבצע את המהלך - זאת על אף שהיו מודעים לבדיקות המשלחת האמריקנית. 

בכיר אמריקני אמר: "אנחנו מתאמים עם ישראל, עם האו"ם ועם קואליציה של מדינות. ייקח לנו כמה שבועות נוספים להשלים את ההכנות. הנשיא ביקש מאיתנו לבחון את כל האופציות ולא לחכות לישראלים כדי להגדיל את כמות הסיוע שנכנסת לעזה". 

"אנחנו נמשיך להעביר סחורות גם קרקעית. זה יהיה הכי יעיל, אבל אנחנו מסתכלים על כל האופציות ובעצם ממצים את כולן", הוסיף הבכיר. עוד ציין כי המטרה היא שהחיילים שיביאו את הסיוע לעזה לא ידרכו בה פיזית. 

הבכיר הוסיף: "אנחנו לא מחכים לישראלים, ארה"ב לוקחת את ההובלה ותפעיל את המסדרון הימי כדי לאפשר לו לזרום דרך הים ישירות לתוך עזה, כחלק מהמאמץ המתמשך שלנו להגביר את זרם הסיוע שנכנס לעזה ביבשה, באוויר ובים". 

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי בהקמת הרציף יקחו חלק מאות או אלפי חיילים אמריקנים.

ממשל אמריקני סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד