כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
סימנים מקדימים

המסמכים והעדויות על הלילה הדרמטי שקדם לטבח נחשפים

תחקיר חדש חשף כי הסימנים הראשונים למה שהולך להתרחש בבוקר השבעה באוקטובר נקלטו בשעה 22:00 בלילה שלפני כן | לפנות בוקר הוציא השב"כ מסמך בו נכתב: "מוערך שחמאס אינה מעוניינת בהסלמה וכניסה למערכה בעת הנוכחית"

המסמכים והעדויות על הלילה הדרמטי שקדם לטבח נחשפים
הרכבים השרופים בעוטף עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרטים חדשים על הלילה שקדם לשבעה באוקטובר נחשפו בתחקיר "עובדה", ומתארים את הדיונים והמסמכים בשעות שקדמו לטבח. 

סמוך לשעה 22:00 זיהתה מערכת שב"כ עשרות כרטיסי סים ישראליים שהופעלו בטלפונים עזתיים. לאחר מכן, סמוך לחצות, אגף המודיעין בצה"ל קיבל איתותים נוספים בדמות שני נכסי חירום שנפתחו ברצועה. 

בהמשך, אנשי יחידה 8200 קלטו תקשורת בין פעילי טרור בה אחד מהם אומר "הלילה נכבוש את מעבר ארז". ביחידה טענו בינם לבין עצמם כי מדובר בתרגיל בלבד. 

בשרתי 8200 קלטו בסביבות 1:30 כי דרג הפיקוד הבכיר של חמאס הונחה לרדת למקומות מסתור מתחת לאדמה. תוך דקות ספורות זה אכן קרה, אך הדבר לא הגיע לפיקוד הבכיר ולשב"כ. 

במהלך הלילה הגיע ראש השב"כ, רונן בר, לקיים דיונים במטה הארגון. בשעה 3:17 לפנות בוקר הוציא השב"כ מסמך ולפיו אין פני החמאס למלחמה: "מוערך שחמאס אינה מעוניינת בהסלמה וכניסה למערכה בעת הנוכחית".

בסביבות ארבע בבוקר קיים הרמטכ"ל שיחת ועידה להערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, ירון פינקלמן, וראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק. בסוף הערכת המצב קבע הרמטכ"ל: "בהיעדר התפתחויות משמעותיות נוספות, חיתוך מצב נוסף יתקיים בשעות הבוקר". 

יחד עם זאת, לאחרונה נמצא מסמך סודי של סינוואר ברצועה בו הוא כותב זמן קצר לאחר הקמת הממשלה: "הגענו למסקנה שהמבנה הפוליטי הזה של 'הממשלה הציונית' יסייע לנו ללכת לתוכנית הגדולה". 

סינוואר אף מציין בשמו את השר לבטחון לאומי וכותב כי צריך לשים לב לאפשרות של "התפרצות בן גביר לאל-אקצא". סינוואר מנחה להבליג בחודשים הקרובים כדי לא להפריע למטרה. 

מהשב"כ נמסר בתגובה: "השב"כ פועל יחד עם צה״ל בלחימה ברצועת עזה להשגת מטרות המלחמה. לצד הלחימה בגזרות השונות, השב"כ החל בתחקור מבצעי של אירועי ה-7 באוקטובר. בסיומו ישוקפו לציבור עיקרי הממצאים הניתנים לפרסום". 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ב-7 באוקטובר צה"ל כשל בהגנה על אזרחים ויצא למלחמה. צה"ל ממוקד כעת בלחימה בעזה ובזירות נוספות יחד עם שב"כ. לצד המשך המלחמה, צה"ל החל בתחקור אירועי 7 באוקטובר. התחקירים עוסקים במספר מוקדים, בהם גם אירועי הלילה. בסיומם הממצאים יוצגו בשקיפות לציבור". 

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדובר בטענות שקריות וחסרות כל בסיס". 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה: "חמאס רוצח יהודים לא בגלל שהשר בן גביר עולה להר הבית או בגלל ההתיישבות או לא בגלל אלף ואחד תירוצים אחרים - מה שמפריע לאויבינו זה שאנחנו יהודים ונושמים. הבא להורגך - השכם להורגו".

מלחמת חרבות ברזל חמאס השביעי באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד