כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צפו בתיעוד

הילולא עם הינוקא: המונים בהילולת ענק החסידות רבי גרשון מקיטוב זי"ע

גדולי ומאורי החסידות התכנסו לטקס הילולת הגאון הצדיק הקדוש רבי גרשון מקיטוב זי"ע גיסו של הבעש"ט זי"ע כאשר הינוקא, שהשתתף באירוע, ניגן מניגוניו הטמירים • צפו בגלריה

הילולא עם הינוקא: המונים בהילולת ענק החסידות רבי גרשון מקיטוב זי"ע
סעודת ההילולא לרבי גרשון מקיטוב צילום: שלומי טריכטר

בראשות רבנים וגאונים מכל החוגים והעדות, חסידים ואנשי מעשה, התקיימה סעודת הילולא לזכרו של האי צדיק וקדוש הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זי"ע, גיסו ותלמידו של מרנא אור שבעת הימים הבעל שם טוב הק' זיע"א מייסד דרך החסידות.

את המעמד הנחה ברוב כישרון הרב טוביה פריינד, אשר בדבריו עמד על סגולת האי יומא בה עלתה נשמתו הק' בטהרה, וההשתטחות על קברו בעיה"ק ירושלים. הוא כיבד את הגאון הצדיק המקובל רבי אביש ציינוירט ראש ישיבת אנשי מעמד לשאת דברים, והרחיב על משנתו ותורתו של הצדיק. אחריו דיבר גאב"ד זוויעהיל וסיפר במשאו סיפורי הוד ממשנתו של הרה"ק רבי אברהם גרשון מקיטוב.

אחריו נשא דברים המשפיע החסידי הגה"צ רבי נחמן בידרמן, על התקשרות בתורתו ומשנתו של הצדיק זי"ע, ועל מקום של הישועות בציונו הקדוש שגילו בהר הזיתים.  

את המשא המרכזי נשא הגאון הינוקא רבי שלמה יהודה בארי, אשר בהמשך אף ניגן בפסנתר ניגוני קודש.

במהלך דבריו סיפר הינוקא סיפור נפלא, על כך שבאחת הפעמים ביקש הרה"ק מקיטוב מהבעש"ט שילמדו כוונות וייחודים והבעש"ט מסר לו כוונה לתפילת מנחה של ערב שבת ומייד כשכיוון אותה, הגיעו אליו אלפים ורבבות של נשמות שביקשו תיקון.

כמו כן דיבר על מעלת הצדיקים שנשתלו בכל דור, שמטרתם הייתה להאיר את אור ה' בבריאה, לגלות גדולת ה', לתקן נשמות ישראל, ולקרב את הגאולה.

ציבור המתאספים הודו לעסקן הנפלא הרה"ח ר' נחמיה הויזמן הפועל כל השנה להנצחת מורשתו של הצדיק בקרב עם סגולה ובניצוח על עבודת הקודש של 'אגודת ישועות קיטוב'.

רבי גרשון מקיטוב הגאון הינוקא גאב"ד זוועהיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד