י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההדחה והמינוי

הג'וב החדש של רמטכ"ל צבא אוקראינה לשעבר

הנשיא זלנסקי מינה את הגנרל הרמטכ"ל לשעבר לשגריר אוקראינה בבריטניה. שגריר אוקראינה בבריטניה הוא תפקיד קריטי שכן לונדון מסייעת ומחמשת את אוקראינה

הג'וב החדש של רמטכ"ל צבא אוקראינה לשעבר
ההרס באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

הנשיא וולודימיר זלנסקי מינה את הרמטכ"ל לשעבר, גנרל ולרי זלוז'ני, להיות שגריר אוקראינה בבריטניה, חודש לאחר שהודח מתפקידו.

לזלוז'ני הוצע התפקיד בחודש שעבר אך הוא לא נענה מיד, כך לדברי מקור המכיר את הנושא ששוחח עם ה'וושינגטון פוסט'.

המינוי הגיע לאחר דיווחים כי בין שני הבכירים היתה מערכת יחסים מתוחה, בין השאר משום שזלנסקי חשד בשאיפותיו הפוליטיות של זלוז'ני. זלוז'ני, בן 50, נשאר פופולרי מאוד באוקראינה, המינוי משאיר אותו בתפקיד משפיע אך כדיפלומט מחוץ למדינה.

"זלוז'ני אמר לי שזה הכיוון שהוא היה רוצה לקחת - דיפלומטיה", כתב זלנסקי בטלגרם. "הברית שלנו עם בריטניה צריכה רק להתחזק".

שגריר אוקראינה בבריטניה הוא תפקיד קריטי שכן לונדון מסייעת ומחמשת את אוקראינה. מאז יולי האחרון אין בלונדון שגריר, זלנסקי החזיר את השגריר הקודם ואדים פרייסטייקו. פריסטייקו, מתח ביקורת על "הסרקזם הלא בריא" של זלנסקי במהלך ראיון בטלוויזיה.

 

תפקידו הקודם של זלוז'ני היה כרוך בדיפלומטיה מסוימת - לעתים קרובות הוא לחץ ישירות על עמיתיו בצבאות זרים לשכנע את ממשלותיהם לשלוח לאוקראינה נשק. סביר להניח שהוא יעשה את אותו הדבר בלונדון, אבל אחרי שנתיים של פיקוד, זלוז'ני יהיה בתפקיד אזרחי ומורחק מכל קבלת החלטות בשדה הקרב.

זלוז'ני הודח בחודש שעבר והוחלף על ידי אולכסנדר סירסקי, שהיה מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, בין השאר משום שזלנסקי חש שמנהיגות חדשה יכולה להצעיד את הצבא לאחר שהלחימה הגיעה לקיפאון במהלך השנה האחרונה. אבל המהלך לא היה פופולרי בקרב חיילים, שרבים מהם כיבדו את זלוז'ני.

 

 

 

ולרי זלוז'ני ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה לונדון בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד