ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נקמת ירדן: הוצאות להורג עם שחר

לאחר פרסום הסרטון המחריד שבו נראתה שריפתו בחיים בכלוב של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה. הגיעה הנקמה בארגון 'המדינה האיסלאמית' • הבוקר הוצאו להורג שני מחבלים ג'יהאדיסטים בעמאן בירת ירדן, בהם המחבלת העיראקית סאג'ידה א-רישאווי שהארגון דרש את שחרורה • צפויות הוצאה להורג של מחבלים נוספים • מלך ירדן קטע את ביקורו בוושינגטון

צילום: מתוך סרטון דאעש
צילום: מתוך סרטון דאעש

נקמת הרצח: ירדן הוציאה הבוקר (ד') להורג שני מחבלים, בינהן המחבלת העיראקית סאג'ידה א-רישאווי בעמאן. כך דיווחה הטלוויזיה הירדנית.

ההוצאה להורג בוצעה כנקמה על שריפתו למוות של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה.

עונש המוות על א-רישאווי גבר נגזר עליה כבר בשנת 2006, אך הוא נדחה ואנשי דאע"ש דרשו את שחרורה. עתה בשל מותו של הטייס הוחלט לזרז את ביצועו.

כך גם הוצא להורג גם זיאד אל-כרבולי, פעיל בארגון אל-קאעדה שהורשע בשל מעורבותו בפיגוע התאבדות בממלכה בו נהרגו 60 בני אדם. אל-כרבולי, הורשע בשנת 2008 ונחשב למקורב למנהיג אל-קאעידה בעיראק לשעבר אבו מוסעב א-זרקאווי, שחוסל בשנת 2006

שר ההסברה הירדני מוחמד אל מותני מסר כי: "אנו מבקשים את רחמיו של האל על השהיד הגיבור הטייס מועאז אל-כסאסבה. מי שמטיל ספק לגבי כך שתגובת ירדן תהיה נחושה, מטלטלת וחזקה הרי שההוכחה לכך עתידה להגיע אליו בעתיד".

לפי דיווח בעיתון "אל-חיאת" הלונדוני אסירים נוספים פעילי ג'יהאד שנידונו למוות הועברו לכלא א-סואבקה שבירדן, ויתכן שמדובר בהכנה להוצאתם להורג.

מלך ירדן עבדאללה השוהה בוושינגטון קטע את ביקורו ושב לממלכה בשל האירועים. הוא הצביר כי: "הטייס האמיץ מועאז מת בהגנה על דתו, מולדתו והאומה שלו והוא הצטרף לשהידים של המולדת ששנתנו את חייהם למען ירדן".
ירדן דאעש עיראק טרור צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד