כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"ניסע כולנו לחוץ לארץ"

סערה גדולה בעקבות דבריו של הראשון לציון נגד גיוס בני הישיבות

מפלגות בקואליציה ובאופוזיציה מיהרו להשתלח בחוצפה בראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שאמר את דבריו ללא מורא והביע דעת תורה ברורה כנגד גיוס בחורי ישיבות לצה"ל. דבריו הם בהמשך לדבריהם של מנהיגי הציבור החרדי מרן הרב שך ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

סערה גדולה בעקבות דבריו של הראשון לציון נגד גיוס בני הישיבות
הראשון לציון הגר"י יוסף צילום: יעקב כהן

דבריו הברורים והנחרצים של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הערב בשיעורו השבועי לנוכח ההסתה הגדולה שיש בתקשורת כנגד בני הישיבות ובצל סערת חוק הגיוס עוררו תגובות רבות במערכת הפוליטית. 

הראשון לציון שאמר את הדברים הברורים על בחורי הישיבות שלא צריכים להתגייס בשום מצב ובאם ירצו לגייס נצטרך לרדת מהארץ ביטאו את הלך הרוח בציבור החרדי בנושא הגיוס מימים ימימה.

רבים מיהרו להזכיר את דבריו של מרן הרב שך זצ"ל שהתבטא כי במידה ותהיה גזירת גיוס על בני הישיבות הרי שהם ירדו מן הארץ, 

גם אביו מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל התבטא בשיעורו "נצטרך חס ושלום לעזוב את ארץ ישראל, לסוע לחוץ לארץ, בכדי שישחררו את בני הישיבות, אנחנו בצער גדול".

דבריו של הראש"ל נאמרו לאור ההסתה שיש נגדנו בתקשורת. דבריו הברורים והנחרצים מלמדים שלא כסף ולא כלא יזיזו את לומדי התורה הם לא יתגייסו אף פעם. אין קיום לארץ בלי לומדי תורה והדבר היחיד שנותר זה לעזוב את הארץ, יצויין כי בתקופה האחרונה דיבר הראשון לציון על כך והדברים טרם פורסמו, הערב בשידור משיעורו השבועי הדברים יצאו לציבור הרחב. 

מי שבחרו להשתלח בראשון לציון היו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שהגיב: "דברי הרב יוסף הם חרפה ועלבון ללוחמי צה״ל המחרפים נפשם להגנת המדינה. הרב יוסף הוא עובד מדינה, עם משכורת מהמדינה, הוא לא יכול לאיים על המדינה".

גם ח"כ אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו הגיב: "בלי חובות אין זכויות. חבל שהרב יצחק יוסף והעסקנים החרדים ממשיכים לפגוע בביטחונה של ישראל ולפעול בניגוד להלכה. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה לִבְנֵי גָד וְלִבְנֵי רְאוּבֵן הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב בדברי ביקורת מחוצפים כלפי הרב הראשי לישראל ואמר: "בן תורה. מורה ומחנך. גיבור ישראל, לוחם חוד עשוי ללא חת. עדינו העצני. שבט לוי על סטרואידים. גר בארץ ישראל. נלחם על הגנת המולדת. נפל על קידוש השם, העם והארץ. אמירות אחרות מנוגדות לתורה, מכאיבות ומוסיפות בלב פצע על פצע, ואני מקווה שמי שאמר אותן ישכיל להבין את טעותו, לחזור בו ולהתנצל".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ גם הוא הגיב בחוצפה לדבריו של הראשון לציון: "אחרי 2000 שנות גלות חזרנו לארצנו. נילחם עליה ולעולם לא ננטוש אותה. דברי הרב יוסף הם פגיעה ערכית במדינה ובחברה הישראלית.  כולם צריכים לקחת חלק בזכות הקדושה לשרת ולהילחם על מדינתנו, במיוחד בשעה קשה זו. גם אחינו החרדים".

במפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ הוציאו גם כן הודעה ושיבחו את השירות בצה"ל: "  גיוס לצבא: מצווה גדולה! מודים על הזכות לשרת את עם ישראל בלימוד תורה ובעזרת ישראל מיד צר. אחרי אלפיים שנות גלות לא נעזוב את ארצנו לעולם. ציבור שמוכן לשלם בחייו על ארץ ישראל לא יוותר עליה בשום תנאי". 

במפגלתו של בן גביר הגיבו: "שירות בצה"ל הוא זכות עצומה של יהודי שמגן על עצמו בארצו, ומצווה גדולה. בצבא דוד המלך היו תלמידי חכמים. אנחנו לא מאמינים בכפיה על ציבור חרדי להתגייס והדברים צריכים להיות מתוך הבנה ואהבה. אפשר לפתור הרבה מהמחלוקת דרך גיוס מותאם למשטרה ולמשמר הלאומי. לעולם לא נעזוב את ארצנו הקדושה".

הרב יצחק יוסף גיוס בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 171 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד