כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשש בישראל

הפלסטינים ינסו להפסיק את ההשתתפות ישראל בדיונים באו"ם

הליגה הערבית והפלסטינים החליטו ללכת על מהלך דומה לזה שהופעל נגד דרום אפריקה בשנות ה-70. ייתכן שהמהלך יותנע על רקע תמרון ברפיח. במשרד החוץ מתריעים כי האפשרות סבירה בהחלט

הפלסטינים ינסו להפסיק את ההשתתפות ישראל בדיונים באו"ם
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צילום: פלאש 90

בישראל חוששים שעל רקע המלחמה ינסו הפלסטינים להניע הקפאה או הפסקה של ההשתתפות ישראל בדיוני העצרת הכללית של האו"ם ושל יכולת ההצבעה שלה בדיונים. כך דווח בחדשות 12.

על פי הדיווח, מדובר במהלך יוצא דופן, שקרה רק פעם אחת מאז שהוקם האו"ם. בשנות ה-70 הופסקה נוכחותה של דרום אפריקה בשל משטר האפרטהייד בעצרת הכללית של האו"ם, וגם השתתפותה בדיונים.

למרות שהפסקת ההשתתפות באו"ם היא באמת מהלך מסובך, מאחר וזה דורש הצבעה של כל חברי מועצת הביטחון של האו"ם ורוב של 2/3 בעצרת, במשרד החוץ מעריכים שזה הנתיב שבו ינסו הפלסטינים להתקדם.

החשש מגיע בעקבות הדלפות שהגיעו לגורמים מדיניים מתוך דיונים פנימיים של הליגה הערבית, לאחר שהשגריר הפלסטיני לאו"ם פשוט אמר זאת מול העצרת הכללית. "ישראל לא יכולה להמשיך לשבת ביננו", כך הוא אמר בשבוע שעבר. בחדשות 12 דווח כי בייעוץ המשפטי של משרד החוץ עובדים על חוות דעת בנושא, שבעצם תגיד: המהלך הפלסטיני מופרך מיסודו.

"אם הפלסטינים באמת ינסו לקדם את ההשעיה של ישראל מהעצרת הכללית, זו חציית קו אדום", הבהיר שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. "ישראל תהיה חייבת להגיב בחריפות ולנקוט בצעדים חסרי תקדים כמו סגירת מטה האו"ם בירושלים ופינוי מתחמי אונר"א, כדי שכל מדינה שתשקול לתמוך במהלך ההרסני הזה תדע שהיא רק תזיק לעניין הפלסטיני", הוסיף.

 

 

 

גלעד ארדן האו''ם מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד