י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בהוראת ביידן

הקמת הנמל: הצי האמריקני שלח נחתת לאזור

צבא ארה"ב הודיע כי נחתת אמריקנית נשלחה למזרח הים התיכון כדי להקים את המזח בחופי עזה עליו הכריז הנשיא ביידן בנאום מצב האומה. הנחתת היא הגדולה מסוגה בצי האמריקני

הקמת הנמל: הצי האמריקני שלח נחתת לאזור
דייגים בחוף עזה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי הנחתת "פרנק א. בסון" נשלחה למזרח הים התיכון כדי להוציא לפועל את התכנית של הנשיא ביידן להקמת מזח בעזה באמצעותו יועבר סיוע הומינטרי. 

על הנחתת - הגדולה מסוגה בצי - ציוד הנדסי שיסייע בבניינת המזח האמריקני וחיל משלוח שיעסוק בעניין. טרם ברור מתי תגיע הנחתת לאזור. 

בשבוע שעבר בכירים בממשל ביידן חשפו פרטים נוספים על הקמת הרציף הימי האמריקני עליו הכריז הנשיא ג'ו ביידן בנאום מצב האומה. הרציפ יוכל לקלוט ספינות גדולות שנושאות מזון, תרופות ומקלטים זמניים.

משלחת צבאית אמריקנית ביקרה בצפון הרצועה ובדקה נקודות מתאימות להקמתו של הרציף. בישראל הופתעו מהמהירות בה האמריקנים מתכננים לבצע את המהלך - זאת על אף שהיו מודעים לבדיקות המשלחת האמריקנית. 

בכיר אמריקני אמר: "אנחנו מתאמים עם ישראל, עם האו"ם ועם קואליציה של מדינות. ייקח לנו כמה שבועות נוספים להשלים את ההכנות. הנשיא ביקש מאיתנו לבחון את כל האופציות ולא לחכות לישראלים כדי להגדיל את כמות הסיוע שנכנסת לעזה".

הים התיכון ג'ו ביידן ארה"ב סיוע אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד