י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מגינים על הארץ"

הסיעות החרדיות מגבות את הראשל"צ: "אין זכות קיום בלי התורה"

סיעות ש"ס ודגל התורה הוציאו הודעות תמיכה בדברי הראשון לציון הגר"י יוסף בנושא גיוס בני הישיבות לצה"ל. "אין לנו זכות קיום חס וחלילה כעם, על ארץ ישראל, ללא לומדי התורה שתורתם אומנותם", נמסר מסיעת דגל התורה

הסיעות החרדיות מגבות את הראשל"צ: "אין זכות קיום בלי התורה"
הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף צילום: יעקב כהן

סיעות ש"ס ודגל התורה הוציאו הבוקר (ראשון) הודעות תמיכה בדברי הראשל"צ הגר"י יוסף לאחר שאמר ש"אם יכריחו בני ישיבות ללכת לצבא ניסע כולנו לחוץ לארץ".

מסיעת דגל התורה נמסר: "הראשל"צ הרה"ג יצחק יוסף - צודק. אין לנו זכות קיום חס וחלילה כעם, על ארץ ישראל, ללא לומדי התורה שתורתם אומנותם. זאת התורה ואלה לומדיה. שהחזיקה אותנו באלפי שנות גלות וצרות רבות שסבלנו, וב"ה שרדנו וחזרנו לארצנו".

בסיעת ש"ס בחרו באופן תמוה להגיב דווקא ל"דברי הבלע של יאיר לפיד נגד הראשל״צ", למרות שרבים במערכת הפוליטית כולל בליכוד ובציונות הדתית פערו את פיהם כנגד דבריו של הרב הראשי.

"של נעלך לפני שאתה מדבר בזלזול כלפי הרב הראשי, אשר השמיע דעה ברורה ונחרצת על זכותם העצומה של לומדי התורה המגינים על הארץ. מי שעודד בשתיקה סרבנות של ארגונים שהתנגדו לרפורמה המשפטית שלא יטיף לנו מוסר", נמסר מסיעת ש"ס.

כפי שפורסם, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים בירושלים לגיוס בחורי ישיבות.

בדבריו דיבר על בחורי הישיבות שהם שבט לוי של הדור.

לדברי הראש"ל: "שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה".

"אם יכריחו ללכת לצבא ניסע כולנו לחוץ לארץ, נקנה כרטיסים ונהיה בסוכטשוב, נהיה באונגוואר (הרב המקדים השבוע היה האדמו"ר מאונגוואר מודיעין עילית), הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלה שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה הכוללים והישיבות לא היה הצלחה לצבא. מה שהם מצליחים הצבא, זה רק בזכות בני התורה".

דבריו של הראשון לציון הם הדעה של הציבור החרדי בנושא גיוס בחורי הישיבות כי אין להתפשר כלל וכלל. בעבר כבר מרן הרב שך זצ"ל ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל התבטאו כי באם יגייסו בחורי ישיבות יצטרכו לרדת מהארץ. 

רק לפני שבוע התבטא לראשונה זקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שאמר: "מה שאני רוצה להודיע. שאנחנו לא נסכים לשום דבר, בנוגע לגיוס בני הישיבות. כמו שסבר החזון איש ורבנו הגדול הרב שך זכותם יגן עלינו אמן. ולא יעזור להם כלום!! אף אחד לא בעל הבית לוותר על התורה, לא יעזור להם כלום. והקב"ה ירחם עלינו".

הגר"י יוסף חוק הגיוס דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד