י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בגלל חמאס"

מושל אוקלהומה מזמין יהודים המעוניינים לעזוב את ניו יורק

בעקבות האנטישמיות ששטפה את ניו יורק מושל אוקלהומה אמר כי "הקהילה היהודית מוזמנת באוקלהומה". המושל קווין סטיט אמר "בניו יורק חלק מהקהילה היהודית נרדפת, יש שם תומכי חמאס"

מושל אוקלהומה מזמין יהודים המעוניינים לעזוב את ניו יורק
קווין סטייט מושל אוקלהומה צילום: משרד המושל

אוקלהומה פורשת שטיח אדום ליהודים בעקבות האנטישמיות ששטפה את התפוח הגדול. "הקהילה היהודית מוזמנת לאוקלהומה", הכריז המושל קווין סטיט בראיון ל'ניו יורק פוסט'.

ההזמנה שלו מגיעה שנתיים לאחר שנקלע למערכת יחסים מתוחה עם קבוצות יהודיות, על כך שאמר לאחר בחירתו לושל שהוא ידרוש "כל סנטימטר רבוע" מאוקלהומה עבור נוצרים, אבל מאז הוא השתנה.

"כשאתה חושב על הערכים של מי שאנחנו כתושבי אוקלהומה זה תואם את הקהילה היהודית, הם ממוקדים במשפחה, מאוד ממוקדים באמונה, יוזמים, עובדים קשה".

המושל קווין סטיט, בן 51 אמר בראיון: "בניו יורק חלק מהקהילה היהודית נרדפת, ויש את המפגינים התומכים בחמאס והפלסטינים ואנחנו אומרים שזה לא קורה באוקלהומה", אמר סטיט.

באוקלהומה חיים רק 4,425 יהודים, המהווים רק 0.1% מכלל אוכלוסיית המדינה.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח כי יש מבחר של בתי כנסת בטולסה ובאוקלהומה סיטי, אבל אין מסעדות כשרות.

המושל סטיט, שאביו היה כומר, מתאר את עצמו כ"נוצרי אוהב תורה". הוא קורא את התנ"ך, ומאז 2023 מקיים מצוות שונות, מגמה שהפכה יותר ויותר באופנה בקרב כמה נוצרים אוונגליסטים.

המושל התייחס לשמירת שבת: "כנוצרים אנחנו לא עושים עבודה טובה באיחוד המשפחה, אני פשוט חושב שזה משהו שאנחנו יכולים ללמוד הרבה מהקהילה היהודית", אמר המושל.

סטיט ערך את נסיעתו הראשונה לישראל בנובמבר האחרון כהבעת תמיכה במלחמה נגד חמאס, ואמר כי הוא רואה בביטחון ישראל משהו שלא נתון למשא ומתן. תמיכתו של הנשיא ביידן הפכה ל"קצת דחוסה כרגע", הוסיף סטיט.

"אנחנו צריכים לתמוך בבעלי בריתנו; הם הדמוקרטיה הטובה ביותר במזרח התיכון. הם צריכים למגר לחלוטין את חמאס בעזה, זה כל מה שצריך". הוא גם חגג את פסח, וכשהוא בחברת חברים יהודים הוא חובש כיפה.

 

 

 

אוקלהומה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל ניו יורק קווין סטיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד