כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סין התערבה

ארה"ב התכוננה לכך שרוסיה תעשה שימוש בנשק גרעיני

ארה"ב התכוננה ברצינות לתקיפה גרעינית רוסית אפשרית באוקראינה בסוף 2022, כך אומרים גורמים רשמיים. ממשל ביידן היה מודאג במיוחד שרוסיה עשויה להשתמש בנשק גרעיני טקטי בשדה הקרב

ארה"ב התכוננה לכך שרוסיה תעשה שימוש בנשק גרעיני
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

בסוף 2022, ארה"ב החלה להתכונן לכך שרוסיה עלולה לפגוע באוקראינה עם נשק גרעיני, שתהיה למעשה המתקפה הגרעינית הראשונה מאז שארה"ב הטילה פצצות אטום על הירושימה ונגסאקי לפני כמעט שמונים שנה, כך אמרו שני גורמי ממשל בכירים ל-CNN.

ממשל ביידן היה מודאג במיוחד שרוסיה עשויה להשתמש בנשק גרעיני טקטי בשדה הקרב, אמרו הגורמים הרשמיים.

"זה מה שהסכסוך הראה בפנינו, וכך האמנו, ואני חושב שהיינו צריכים להתכונן בקפדנות ולעשות הכל כדי למנוע את זה", אמר אחד הבכירים.

מה שהוביל את ממשל ביידן להגיע להערכה כזו לא היה בגלל סיבה אחת, אלא אוסף של התפתחויות, ניתוחים, ובעיקר - מודיעין רגיש ביותר.

החשש של הממשל, אמר בכיר שני בממשל, "לא היה רק ​​היפותטי - הוא התבסס גם על מידע מסוים שקלטנו".

המועצה לביטחון לאומי כינסה סדרה של פגישות כדי להציב תוכניות מגירה "במקרה של אינדיקציה ברורה מאוד שהם עומדים לעשות משהו, לתקוף עם נשק גרעיני, או איך נגיב, איך ננסה להקדים את זה, או להרתיע על זה", אמר בכיר בממשל.

ככל שהכוחות האוקראינים התקדמו, יחידות רוסיות שלמות היו בסכנה להיות מושמדות. בממשל האמריקאי חששו שזה יכול להיות "טריגר פוטנציאלי" לשימוש בנשק גרעיני.

רוסיה איבדה שטח בתוך השטח הריבוני של אוקראינה, לא בתוך רוסיה. אבל גורמים רשמיים בארה"ב היו מודאגים מכך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין רואה זאת אחרת. הוא אמר לעם הרוסי כי חרסון היא חלק מרוסיה עצמה, ולכן ניצחון אוקראיני באזור למעשה איום ישיר עליו ועל רוסיה.

במקביל, מכונת התעמולה של רוסיה הפיצה סיפור חדש על פצצה גרעינית אוקראינית קיימת, גורמים רשמיים בארה"ב חששו שהפרסם ישמש ככיסוי למתקפה גרעינית רוסית.

באוקטובר 2022, שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, ערך שורה של שיחות טלפון לבכירי הגנה בארה"ב, בריטניה, צרפת וטורקיה, ואמר להם שהקרמלין "מודאג מפרובוקציות אפשריות של קייב הכרוכות בשימוש בפצצה מלוכלכת".

גורמים רשמיים אמריקאים ומערביים אחרים דחו את האזהרות הרוסיות. ובכל זאת, שגריר רוסיה באו"ם מסר מכתב ישירות לאו"ם המפרט את אותו איום לכאורה. פקידים רוסים טענו שאוקראינה תפוצץ פצצה מלוכלכת נגד כוחות רוסים ואז תאשים את המתקפה על רוסיה.

סוכנויות הביון המערביות קיבלו מידע לפיו יש תקשורת בין פקידים רוסים הדנים במפורש במתקפה גרעינית.

בנוסף, ארה"ב גייסה את עזרתן של סין והודו, כדי להרתיע את רוסיה מהתקפה כזו. "אחד הדברים שעשינו היה לא רק לשלוח להן הודעה ישירה, אלא לדרבן, ללחוץ, לעודד מדינות אחרות, שאולי הן קשובות להן יותר, לעשות את אותו הדבר", אמר בכיר בממשל ל-CNN.

בכירים אמריקאים אמרו כי הצהרות פומביות של מנהיג סין שי ג'ינפינג וראש ממשלת הודו נרנדרה נגד השימוש בנשק גרעיני, מודי עזרו למנוע משבר.

 

 

פצצת אטום נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד