כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אכל גלידה באולם שמחות וסיים בבית החולים כשהוא במצב קשה

צעיר, בשנות ה-20 לחייו, מאזור הצפון, הסובל מאלרגיה לבוטנים, מאושפז בימים אלו ברמב"ם במצב קשה לאחר שנחשף לסוג המזון הזה בגלידה שאכל באולם שמחות

אכל גלידה באולם שמחות וסיים בבית החולים כשהוא במצב קשה
אולם שמחות. אילוסטרציה צילום: pexels

צעיר, בשנות ה-20 לחייו, מאזור הצפון, הסובל מאלרגיה לבוטנים, מאושפז בימים אלו ברמב"ם במצב קשה לאחר שנחשף לסוג המזון הזה. 

המקרה, שהתרחש לפני כשבועיים, אירע באולם שמחות, כשהצעיר שלקח חלק באירוע, אכל גלידה שהכילה ככל הנראה בוטנים והחל לחוש ברע. "הוא עזב את המקום והלך הביתה", מספרת ב', אמו של הבחור, "ויצר איתי קשר כדי שאזכיר לו מה מינון התרופה שהוא צריך לקחת כדי להתמודד עם התגובה האלרגית. תוך כדי שיחה איתי, כלתי תפסה את הטלפון והודיעה לי שהוא התמוטט ושהיא מזמינה אמבולנס". מעדות האם עולה כי הצעיר עבר החייאה בתוך זמן קצר, עם הגעת צוות מד"א למקום, אך למרות שהצליחו להחזיר לו דופק ולייצב את מצבו, הוא מטופל מאז בטיפול נמרץ ומצבו מוגדר קשה. 

אמו של הצעיר מסבירה כי הוא במעקב רופא אלרגולוג מאז ומתמיד, וכשהיה סובל מתגובה אלרגית היא הייתה בדרך כלל מתונה וטופלה באמצעות משאף או אנטיהיסטמינים (תרופות המשמשות כטיפול טווח קצר לתגובה אלרגית). ברשות הצעיר, לא היה מזרק אפיפן, הידוע כמציל חיים במקרים של תגובה אלרגית חריפה, בזמן האירוע הקשה. למעשה מתברר שלמרות שהצעיר אובחן כאמור כאלרגי לבוטנים, לפני שנים רבות - משפחתו לא תודרכה שכדאי מאוד שהוא יישא איתו תמיד את המזרק.  

לדבריו של ד"ר אדוארדו שחר, מנהל היחידה לאימונולוגיה קלינית ברמב"ם ומומחה לאלרגיות, רגישות למזונות נפוצה מאוד ויכולה לבוא לידי ביטוי באופנים שונים, אך תמיד יש לקחת בחשבון כי היא עלולה להגיע למצב מסכן חיים: "ישנו ציבור גדול של אנשים הסובלים מאלרגיה לסוגי מזון שונים, הנפוצים ביניהם הם בוטנים ואגוזים, מוצרי חלב וביצים. מרבית האנשים יסבלו מתסמינים מתונים, גרד, נפיחות, קוצר נשימה, פריחות וכדומה, אך במקרים נדירים, התגובה עלולה להחריף ולהתפתח למצב של ירידה בלחץ הדם, קושי בנשימה, שוק אנפילקטי ואף סכנת מוות ממשית", הוא מסביר ומחדד, "אנשים המאובחנים כאלרגיים למזון צריכים להימנע ככל האפשר מחשיפה למזונות האמורים, להיות במעקב קבוע של רופא מומחה, ולהקשיב להמלצות הטיפול שהוא נותן, להכיר את התסמינים להתפתחותה של תגובה אלרגית, להחזיק ברשותם מזרק אפיפן שיכול להציל חיים במידה ומתפתח אירוע מסכן חיים, וכמובן - להתפנות , מהר ככל האפשר, אל בית החולים הקרוב במקרה כזה".

גלידה אלרגיה בוטנים בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד