כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ביידן מחייה אותם"

צבי יחזקאלי: "דעת הקהל בעולם זוחלת לכיוון של חמאס"

יחזקאלי על החשש האמריקני מפעילות צבאית ברפיח לצד הניסיון להוביל לעסקה: "נוטה להאמין שסינוואר מסתכל על המפה ואומר 'למה לי?'"

צבי יחזקאלי: "דעת הקהל בעולם זוחלת לכיוון של חמאס"
צבי יחזקאלי צילום: Gershon Elinson/Flash90

הלילה (ראשון) הביע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את דאגתו מפני פעולה צבאית ברפיח על רקע הניסיון להוביל לעסקת חטופים, וטען כי היא קו אדום, זאת לצד ביקורת נוקבת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתקופת המלחמה. ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב־103fm והביע את דעתו על המתרחש. 

"כל המלחמה הזאת היא על אורך רוח", טען. "יכול להיות שסינוואר גם חשב במוחו שאם ישראל עכשיו בפאתי רפיח רוצה ללכת למבצע ומציעים לו עסקת ביניים אומרת 'אתה תוותר על הפסקת הלחימה בעזה', הישראלים יוותרו על הדרישה שלהם שכל החטופים יחזרו. תלכו על 40 חטופים חיים, כל אחד יביא יום של הפסקת אש, דהיינו אתה עושה רמדאן שהוא פחות או יותר הרגעה והכלה ושקט בצפון. ההנחה הייתה שזה טוב לכולם. אני יותר נוטה להאמין שסינוואר מסתכל על המפה ואומר 'למה לי? אם הגעתי עד עכשיו ואני לא בסכנת קיום ומוצנח סיוע הומניטרי לרצועת עזה, אז למה לי ללכת עכשיו לעסקה? בואו נמשוך את זה'. דעת הקהל בעולם זוחלת אט אט לכיוון של חמאס". 

בהמשך, הוסיף: "תראו מה קרה בעמדת ארה"ב בחודשים האחרונים. ביידן אומר 'אני אצניח להם סיוע'. כך ביידן לדעתי מחיה את חמאס. זה צינור חמצן לחמאס. אזרח עזתי שמקבל עכשיו סיוע מהאוויר, את האוכל האמריקני, הוא לא אומר תודה לאמריקנים. עכשיו הולך לבוא מזח צף שהולך להוריד שני מיליון מנות ביום. כבר עכשיו אני יכול לשלוח לכם סרטון של בלוגרית מרפיח שמספרת מה אימא שלה מכינה בצהריים. יש אוכל בעזה. אני חושב שבאזורים המאוכלסים, איפה שיש אוכלוסייה וכל רפיח, אין שם מחסור באוכל. יש שוק שחור, יש השתלטות, יש עליית מחירים. אין אנשים רעבים". 

"כל התנועות הלאומיות סטייל החזית העממית ואפילו פת"ח, נגמר הסיפור", הבהיר יחזקאלי באשר למתרחש ברשות הפלסטינית. "אני מסתכל על ספרי הלימוד, אני חושב שכל עוד הרשות מחנכת לזה שכל פלסטין היא שלהם, אני חושב שכרגע הם חלוקים. אני רק רוצה לראות מה הם מלמדים. תכירו בזה שהם רוצים למקומות מ־1948. זה משהו שהוא לא נמחק אצלם. הסיפור אומר שיש פה מלחמה עם סכום אפס. גם ברגותי שפגשתי אותו בכלא אמר שביום שתהיה מדינה פלסטינית הוא לא יוכל למנוע מחמאס לממש את זכות השיבה. אנחנו לא יכולים לקחת מהם את הזכות לחלום על הבתים שלהם. הם לא ויתרו על זכות השיבה". 

על הסרט שלו על מחבלי הנוחבה שישודר הערב, סיפר יחזקאלי: "ראיתי חקירות, צללתי פנימה לתמלילים, ישבתי עם אנשי משטרה ולכל מיני חקירות, הבנתי דבר אחד - תכננו את זה בכזו רמה, מה שהיה שם זו תעשייה של מוות שבעיקר מכחישה את הקיום שלנו". "כשהבית בער והייתה מלחמה כולם הגנו", אמר על הימים ערב המלחמה. "הצד הערבי פענח אותנו לא נכון. לקחו זווית של ויכוח פנימי והקישו על זה באופן חיצוני. הם הקישו מהדיון הפנימי הישראלי שזו נקודת חולשה. זו הבעיה שלהם".

עריכה: מיכל קדוש 

צבי יחזקאלי חמאס ג'ו ביידן סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד