כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תחת אש

מים ודלק בשעת חירום לכוחות המתמרנים: צה"ל נערך למלחמה בצפון

במסגרת ההיערכות לתמרון בלבנון: צה״ל מתרגל אספקה רב-זרועית תחת אש | בין היתר סופקו משטחי ציוד מבטן המטוס לכוחות המתמרנים בלבנון ובוצע שינוע קרקעי לקו החזית | כך זה נראה

מים ודלק בשעת חירום לכוחות המתמרנים: צה"ל נערך למלחמה בצפון
התרגול בצפון צילום: דובר צה"ל

במהלך השבוע האחרון התקיים מודל מבצעי של תספוק לוגיסטי מהאוויר ומהיבשה בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובשיתוף פיקוד הצפון, חיל האוויר ויחידות נוספות בזרוע היבשה. 

במודל התאמנו הכוחות על העברת ציוד, מים, דלק ותחמושת בשעת חירום לכוחות המתמרנים הנלחמים בגזרה הצפונית. המודל כלל העמסה ופריקת ציוד ממטוסי חיל האוויר ושינוע ציוד באמצעות כלי רכב בשטח. 

מתחילת המלחמה בוצעו שבעה מבצעי תספוק לוגיסטי מהאוויר של יחידת אספקה בהיטס מחטיבת המרום, בהם הוכנסו כ-110 טון אספקה עבור הכוחות המתמרנים בעזה. מהיבשה בוצעו עוד אלפי מבצעים לוגיסטיים באמצעות שיירות לוגיסטיות.

בצה"ל מציינים כיצבא ערוך לבצע פעולות זהות גם בגזרת הצפון - בעצימות גבוהה ותחת אש אם יידרש.

אתמול, כזכור,  מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש עם רכזי הביטחון של יישובי המועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף, בהמשך לסדרת המפגשים וכחלק מחשיבות והידוק הקשר בין פיקוד הצפון למועצות והתושבים בגזרה.

במפגש התקיים שיח פתוח עם הרכזים, בו הציג האלוף את עיקרי הערכת המצב ועשיית הפיקוד בתקופה האחרונה, וכן את תהליכי האצת המוכנות להמשך ואף העמקת הלחימה בגזרה הצפונית. 

"אנחנו מחזקים את המוכנות כל הזמן ליציאה למתקפה בלבנון. המחויבות שלנו, שלי, היא לשנות את המצב הבטוחני כדי שאפשר יהיה להחזיר את התושבים הביתה", אמר מפקד פיקוד צפון.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה תמרון קרקעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד