ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
סכנת חיים

תיעוד בלתי נתפס: כך חיים 21 נפשות בבית אחד

איך מגדלים 19 ילדים בבית אחד? איך מחתנים ילד ועוד ילד? | כעת, נוסף על הקושי הבלתי אפשרי בחיי היום יום – אבי המשפחה נמצא במצב בריאותי לא פשוט ובסכנת חיים

תיעוד בלתי נתפס: כך חיים 21 נפשות בבית אחד
הבית במצב נורא צילום: באדיבות המצלם

זה כבר עניין של 'פיקוח נפש'. כך קבעו הרופאים. כך מבין כל מי שמכיר את המשפחה. במשך שנים, למרות הדחקות והקושי, הם לא ביקשו מאומה. הם זכו לגדל משפחה בת 19 ילדים, בקושי רב. אנשים טובים עזרו להם כי הבינו שלבד, הם פשוט לא יכולים.

האבא והאמא, במשך השנים, עשו כל שביכולתם לפרנס את המשפחה. זה לא היה קל. זה לווה בקשיים עצומים. אבל הם ראו בכך שליחות וזכו לראות סיעתא דשמיא. גם את ביתם, הם קיבלו מאנשים טובים, לאחר שהבית הקודם היה צר מלהכיל את כל נפשות הבית, ומרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל, שהכיר את המשפחה, נתן את ברכתו שיעברו לבית אחר, כפי שאכן קרה.

אבל כעת, המשפחה עומדת על סף קריסה. זה החל בתקופת הקורונה, כאשר אבי המשפחה חלה באופן קשה, ועמד על סף שערי מוות. לבו קרס. הלב נפגע בצורה משמעותית, ומאז הוא נכנס ויוצא בבתי חולים, כשהוא מאושפז לתקופות ממושכות.

גם את המינימום שהיה, והמעט שהצליח אבי המשפחה לעשות בכדי לכלכל את משפחתו, גם את זה כבר לא שייך. הוא נמצא בסכנת חיים מכל לחץ או פעולה הכי קטנה. הרופאים מזהירים כי כל דאגה ולו הקטנה ביותר, תוביל לסכנת חיים ממשית ומיידית. והעול הכבד של המשפחה, עומד להכריע.

מי ידאג למירי וחני, כשלאבא אסור לקחת על עצמו חובות, והרופאים קבעו שכל דאגה עלולה להוביל לסכנת חיים?

באדיבות המצלםישנים בסלוןצילום: באדיבות המצלם

כעת, עומדות להינשא 2 בנות נוספות. ואין מי שידאג להן. פשוט אין. לאבא אסור לקחת ע"ע חובות, האמא אינה מסוגלת להתמודד עם המצב. ולא מדובר על שכירות דירה או ריהוט, אלא על המינימום הנצרך. חתונה, ביגוד, הדברים המינימליים ביותר, ואין מי שיסייע.

"חובה עצומה לעזור למשפחה" זועק בכאב ראב"ד בית הדין בעיר 'ביתר עילית', הגאון רבי צבי ברוורמן שליט"א, המתגורר בשכנות למשפחה, ומכיר את המקרה היטב. "צריך לדעת שהוא במצב בריאותי לא פשוט, עול בלתי אפשרי שמסכן את החיים שלו".

כשהגיע המקרה ל'ועד הרבנים', הוחלט על אתר להקים קרן, לסייע עבור החתונה של שתי הבנות, שיזכו לעמוד תחת החופה בשמחה, ולסייע להם במה שנצרך. אנשי הצדקה שנכנסו לבית המשפחה, לא האמינו למראה עיניהם. אין מי שיסייע! פשוט אין!

לאבא אסור לקחת ע"ע חובות. אנחנו חייבים לקחת ע"ע את הסיוע לבנות, ולאפשר להן לעמוד תחת החופה.   

"חובה עצומה לעזור למשפחה" נרתמים לסייע עבור משפחה בת 19 נפשות>>>

ועד הרבנים 21 נפשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד