א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"שאלה של מתי"

גורמים בצבא: לפי הסימנים, מלחמה בצפון תפתח בקרוב

גורמים בצבא מעריכים כי אין מנוס מפתיחת מלחמה בהיקף מלא מול חיזבאללה לאור כישלון המגעים להסדר בתיווך ארה"ב בצרפת. גורמי ביטחון טוענים כי ייתכן ונתניהו ממתין להחלפת הממשל בבית הלבן כדי לבסס תמיכה

גורמים בצבא: לפי הסימנים, מלחמה בצפון תפתח בקרוב
תקיפה בלבנון צילום: רשתות ערביות

ברקע כישלון התיווך האמריקני והצרפתי הביא להסדרה מול לבנון וחיזבאללה, והמשך התקיפות ההדדיות כאשר חיזבאללה סופר כבר 241 מפעילי הארגון שחוסלו ע"י ישראל, גורמים בצבא אומרים כי אין מנוס מפתיחת מלחמה מלאה בצפון וטוענים כי קבינט המלחמה וצמרת צה"ל התאהבה במערכת ההתשה הישראלית נגד המוצב האיראני הקדמי בדרום לבנון.

אמיר בוחבוט, הפרשן לענייני צבא של 'וואלה' מונה את הישגי צה"ל מול חיזבאללה עד כה: הרג פעילי חיזבאללה, הרס תשתיות עליהן עמל הארגון השיעי במשך כעשרים שנה, הרחקת כוח רדואן מקו הגבול ושיבוש תוכניות הפשיטה עליהן התאמן הארגון משנת 2016.

בכירים במערכת הביטחון טוענים כי הגיע הרגע לנצח את ההישגים בנקודות כדי להשיג הסדר מול לבנון כדי שיהיה אפשר להשיב את השגרה ליישובי הגבול - דבר שלא קורה.

בפועל, בשלב הזה, התיווך האמריקני והצרפתי לא הצליחו להניב פירות ולהביא לכדי הסכמות של שני הצדדים. לפיכך, צה"ל נערך באם יידרש בדרום לבנון וגולש לעבר מלחמה שלפי הסימנים, אם לא יושג שקט, תפרוץ בקרוב.

גורמים במערכת הביטחון טענו לבוחבוט, כי ייתכן מאוד שראש הממשלה נתניהו ממתין לחילופי ממשל בארצות הברית כדי לקבל גיבוי ולחץ משמעותי יותר על איראן, שדוחפת את חיזבאללה לעימות עם ישראל.

בתוך כך, טל בארי, מנהל המחקר במרכז עלמא, טען הבוקר בריאיון לרדיו צפון כי "עניין של מלחמה עצימה זה עניין של 'מתי', לנו זה ברור - השאלה היא מתי זה יהיה. אנחנו מעריכים שזה לא בתקופה מאוד רחוקה מהיום, זה יתפתח עד שנים ספורות, שנתיים... זה כמובן תלוי גם ברצונו של חיזבאללה למלחמה".

 

חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד