כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
השקה מוזיקלית

לקראת השקת הש"ס החדש: "אירוע מרגש ויוצא דופן"

הוא חולש על אימפריה נדל"נית ושותף ברשת מזון גדולה ומובילה • בעקבות הסתלקות אביו לגנזי מרומים הוא החליט ללכת על מהלך היסטורי בעולם התורה והפתיע עם מפעל-האדירים 'ש"ס פומבדיתא' שהפך עד-מהרה לאגדה והגיע עד ל... איראן האיסלאמיסטית • אחרי עשורים של עשייה אינטנסיבית, הרב רונן גנון שובר שתיקה ומדבר לראשונה על המיזם החדש שעשוי לשנות את פני העולם היהודי

לקראת השקת הש"ס החדש: "אירוע מרגש ויוצא דופן"
רונן גנון מדליק נר לזכר אביו צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי, י"א אדר ב' 21.3.24 בשעה 19:30 במרכז הקונגרסים בנייני האומה בירושלים, ייערך מעמד השקת ש"ס ומשניות "פומבדיתא" בהשתתפות קהל אלפים שיבואו לחגוג לכבוד התורה ולומדיה וליהנות ממופע מוזיקלי מרהיב ויוצא דופן, כמותו לא נראה זמן רב בהובלת ענק הזמר יעקב שוואקי, אשר יגיע במיוחד מארצות הברית לצד ענקי זמר נוספים שיופיעו בהרכב מלא: זאנוויל וינברגר, מקהלת מלכות, נער הפלא בנצי קלצקין, הזמר אדיר מלכא בניהולו של אהרל'ה נחשוני.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים>>>

Shmulie Grossbaumשוואקיצילום: Shmulie Grossbaum

מה עומד מאחורי מעמד הענקים המרגש? 

מאחורי מיזם "פומבדיתא" המפואר עומד היזם, איש העסקים, העשייה והחסד, הרב רונן גנון צפת.

ומה מוביל יזם נדל"ן בנשמה ואיש עסקים מצליח לצאת במיזם תורני שאפתני ופורץ-דרך שעשוי לשנות את פני העולם היהודי? כיצד - בתוך ים עסקיו ועיסוקיו – הוא מגיע לשם?

אתר "בחדרי חדרים" קיבל הצצה בלעדית לראיון עם הרב רונן גנון אשר יתפרסם במלואו בגליון חגיגי שיוצא לכבוד המאורע המרגש.

"כשאבי אהובי, רבי אברהם ז"ל הלך לבית-עולמו, הבנתי שצריך לעשות משהו מיוחד בכדי להנציח את זכרו לעד", הרב גנון פותח ומספר. "כמי שלמד בכולל ומבין ערכה של תורה החלטתי ללכת על מהלך של הוצאת ש"ס מיוחד שאין כמותו בעולם כולו. פניתי לראש מכון 'רבותינו' ידידי הרה"ג רבי משה סופר שליט"א, אותו פגשתי באקראי בשכונה בה אנו מתגוררים, עם 'הברקה': ביאור מתומצת על הגמרא שיופיע על הדף עצמו, ללא חריגה מן צורת הדף, באופן שעל כל דף יופיע רק הביאור של הדף הנוכחי. המעלה הגדולה הינה שהלומד לא צריך להחזיק בבית כמה ארונות-ספרים רק בשביל מהדורת ש״ס מבואר אלא יוכל להחזיק בדיוק 20 כרכים בהתאם לצורת-הדף המקורית". 

בשלב הראשוני הוא יצא עם 'פיילוט' של חוברות שחולקו בשיעורי 'הדף היומי' בכל רחבי הארץ כדי לקבל משובים מהקהל וללמוד כיצד הציבור מקבל את המהדורה הייחודית ואם וכיצד ניתן לייעל ולשפר אותה עוד ועוד לטובת הלומדים אוהבי התורה. החוברות יצאו תחת הכותרת: 'דף היומי ב-10 דקות' מתוך תפילה לזכות רבבות-רבבות יהודים בעולם שיזכו להצטרף ללימוד הדף היומי. 

מדובר, על פניו, בהרפתקה גדולה ומפעל שדורש המון השקעה בכלל המובנים, אבל איש עסקים נחוש כמו גנון, הוא לא זה שיפחד מדרך ארוכה. "היה צריך בשביל המהלך, המון תעוזה, אומץ ומסירות-נפש", הוא מודה.

ואכן, חפץ ה' בידו הצליח. "יצאנו לדרך עם הפרויקט הגרנדיוזי והמושקע, כשצוות של עשרות רבות של אברכים ת"ח מופלגים מופקדים על מלאכת-הקודש, יחד עם צוות תורני שינצח על מערך ביקורת והגהה קפדני. תוך מספר שנים ב"ה זכינו לברך על המוגמר ולהוציא לאור יצירה מופלאה שלשמחתי כולם משבחים אותה".

הרב גנון מספר שהמשובים מהציבור היו חמים ומרגשים במיוחד: "אנחנו שומעים סיפורים מופלאים מהארץ ומהעולם כולו על אנשים שזכו לקבוע עיתים לתורה – לראשונה בחייהם - בזכות 'ש"ס פומבדיתא' וזו למעשה המתנה הכי-גדולה בעולם שניתן לתת לאדם. אין דבר שמרגש אותי בעולם מלהרחיב את גבולות התורה ובכך לעשות נחת-רוח לבורא".

"כשהשקנו את הש"ס ברוב פאר והדר באזכרה של אבא המנוח, זכינו שאמא, מרת עליזה ע"ה, השתתפה באירוע והתרגשה מאוד", ממשיך הרב רונן לספר ונימה של התרגשות בוקעת מקולו, "ואולם גזר הבורא ולצערנו מיד לאחר ההשקה השיבה אמא את נשמתה ליוצרה. מיד לאחר פטירתה, ולזכרה ולעילוי נשמתה, יצאנו לדרך לאלתר עם פרויקט נוסף של ביאור על הדף של משניות שישה סדרי משנה, פרויקט עליו עמל צוות של עשרות אברכים תלמידי-חכמים מופלגים, כשהייחודיות במהדורה שלנו הינה שהלומד יוכל למצוא בעמוד המשנה גם את ביאור רבינו עובדיה מברטנורא לצד ביאור התוספות יום טוב (שהחזרנו לעמוד, לאחר שכל ההוצאות המבוארות השמיטוהו), לצד ביאור קולח של המשנה, כל זאת בדקדוק רב ובניקוד מלא. אני חושב שמדובר בברכה ובשורה עצומה לחומדי התורה בארץ ובעולם כולו".

כרטיסים למעמד המיוחד והמרגש ניתן לרכוש באתר גלאטיקט וטיקצ'אק בלחיצה כאן>>>

האירוע בחסות יקב בנימינה ו"נטו חיסכון".

 

פומפדיתא רונן גנון יעקב שוואקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד