כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צעד חריג

נתניהו יחליט בזמן אמת על פריצה להר הבית

ראש הממשלה נתניהו נענה לעמדת השב"כ וצה"ל והחליט כי המשטרה תוכל במידת הצורך לפרוץ למסגדי הר הבית רק באישורו. מהמשטרה נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים"

נתניהו יחליט בזמן אמת על פריצה להר הבית
מהומות בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

חריג: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את עמדת שב"כ וצה"ל, והחליט כי רק באישורו תוכל המשטרה לפרוץ למסגדי הר הבית במהלך רמדאן, כך דווח ב'כאן 11'. למעשה ראש הממשלה לקח בכך את הסמכות להכריע בעניין מהמשטרה ומבן גביר. 

במערכת הביטחון סבורים כי פריצה למסגדי הר הבית עשוייה להיות אירוע שעשוי להוביל להשלכות רבות, ולפיכך נכון שמי שיחליט להורות עליו יהיה ראש הממשלה נתניהו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים".

אתמול השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו התריע בפניו על הסכנות הבטיחותיות נוכח אי-ההגבלות בכניסת ערביי ישראל להר הבית בחודש הראמדן.

השר בן גביר כתב במכתבו: ״אבקש להתריע בפניכם כי גם לאחר מאמצים עילאיים של המשטרה, ישנם פערים משמעותיים ביכולת לממש את החלטת ראש הממשלה מבלי לסכן חיי אדם״.

בשבוע שעבר ראש הממשלה נתניהו כינס דיון היערכות לקראת חודש הרמדאן בהשתתפות שרים ובכירים. בתום הדיון הוחלט כי בשבוע הראשון של הרמדאן תותר כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים שהיו בשנים הקודמות.

מלחמת חרבות ברזל הר הבית חודש הרמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד