כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רופאים מזהירים

מגפות מזהמות מעזה עלולות להגיע לישראל

רופאים העבירו דוח מדאיג לקבינט המלחמה ומזהירים כי מגפות מזהמות מעזה עלולות להגיע לישראל. לדבריה הרופאים מדובר גם באיום אסטרטגי

מגפות מזהמות מעזה עלולות להגיע לישראל
אילוסטרציה צילום: pixsabay

דוח שנכתב בידי רופאים בכירים חושף כי מגפות מתפשטות בעזה כתוצאה מהרס תשתיות האנרגיה והמים ברצועה, כך דיווחה קטי דור בכאן חדשות. הדוח המדאיג נחתם בידי איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, אנשי רפואה מבתי חולים ואוניברסיטאות ומכון "מתווים".

על פי הדיווח, לפחות 312 אלף אנשים סובלים מזיהום נשימתי-אקוטי קיצוני, בנוסף ללפחות 220 אלף החולים בשלשול-אקוטי - יותר ממחציתם ילדים מתחת לגיל 5. עוד נמצא כי נרשמו לפחות 6,600 מקרים של אבעבועות רוח ברצועה, בנוסף להתפשטות גדולה של הפטיטיס A וחיידקים נוספים.

פרופ' נדב דוידוביץ' מאיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, ציין בדוח כי הביוב שזורם לים בעזה יעבור גם לישראל - וישנה סכנה כי יזהם את חופי ישראל ומתקני ההתפלה בארץ. פרופ' דוידוביץ' אף אמר לכאן חדשות כי "למגפות אין גבול", והזהיר מפני האפשרות שבעלי חיים יעבירו או כבר מעבירים את המחלות לישראל. בין השאר, גם יתושים שעונתם תחל בקרוב, יכולים לשאת ולהעביר מחלות בין אנשים, וכך לגרום להדבקה בארץ.

מחלות עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד