י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"תם עידן הנתק"

אחרי חמש שנים: ראש העיר בן ה-79 עשה קאמבק

יהב חוזר מבוגר יותר, נושק לגיל 80, עם ניצחון מובהק של שני שליש מקולות המצביעים. הוא קרא לאחדות כל המגזרים והדתות בעיר

אחרי חמש שנים: ראש העיר בן ה-79 עשה קאמבק
ראש העיר חיפה, יונה יהב צילום: פלאש 90

ראש העיר חיפה לשעבר בין השנים 2003 ל-2018, יונה יהב חזר לתפקידו, אחרי חמש שנים בהן כיהנה עינת קאליש רותם שספגה הפסד צורב בסיבוב הראשון לפני שבועיים כשקיבלה 4.5% בלבד בבחירות לראשות העיר ומפלגתה לא עברה את אחוז החסימה ונותרה גם מחוץ למועצה.

יהב בן ה-79, זכה ב-62.6% מהקולות בסיבוב השני, כאשר אחוז ההצבעה בעיר עמד על 32.9%. מי שהתמודד מול יהב הוא דוד עציוני שנתמך על ידי חלק מהקהילות החרדיות בעיר וגם הזדהה באופן מובהק עם השר גדעון סער. לעומת יהב שנתמך בידי מפלגת 'כחול לבן' של השר בני גנץ.

עוד לפני שנודעו התוצאות הסופיות, הודה עציוני בהפסדו ואמר: "זה רק תחילת המסע שלנו יחד למען עתיד העיר. תודה לאלפי הפעילים ולעשרות אלפי התושבים שבחרו  להצביע עבורי. מברך מכאן את יונה יהב ומאחל בהצלחה בתפקיד ובאיחוד השורות בחיפה".

בשעת לילה מאוחרת עלה ראש העיר החוזר, יונה יהב ונשא נאום ניצחון בפני תומכיו ואמר: ״אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל: תם עידן הנתק בין עיריית חיפה והממשלה! מעכשיו אנחנו עובדים ביחד! אני מישיר מבט לכל מקבלי ההחלטות בישראל: חיפה לא תהיה עוד בעדיפות שניה. חיפה first! חיפה לפני הכל!". 

מתוך פייסבוקראש העיר חיפה, יונה יהבצילום: מתוך פייסבוק

עוד אמר: "חיפה צריכה להתכונן היטב לכל תרחיש ובכלל זה למלחמה, חיפה תנצח את נסראללה! עם שובי לתפקידי אני מתכוון לאחד את כל חלקי העיר, יהודים וערבים, שמסרבים להיות אויבים. דתיים וחילונים כאחד - עם אחד. 5 דתות עיר אחת טובה ושיוויונית לכולם". 

הוא לא שכח להודות לראש העיר היוצאת, ״אני רוצה להודות לראשת העיר היוצאת עינת קליש רותם על תקופת שירותה למען העיר. אני שב לתפקיד חיי, להתחיל תיקון גדול למען חיפה ותושביה. אלו יהיו 5 שנים בהם נקבע את מיקומה של חיפה כבירת מטרופולין הצפון וכעיר העתיד של צעירי ישראל". 

״אני רוצה לאחל לכולנו ובפרט לחיילי צה"ל הנלחמים עבורינו, ול-134 החטופים שנמצאים עדיין בשבי החמאס שהם ישובו למשפחותיהם בקרוב שלמים ובריאים״. כך יהב הלילה.

יצוין כי המפלגות החרדיות ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה הכניסו נציג אחד כל אחד ומעניין יהיה לעקוב האם יוכנסו לקואליציה החדשה שיקים יהב.

חיפה יונה יהב דוד עציוני בחירות מקומיות בחירות מוניציפליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד