י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
3 שנים לטרגדיה

החקירה גילתה: באסון בו נהרגו חרדים היו עמודים פגומים

חוקרים טוענים כי לחניון מתחת מגדל הדירות בפלורידה שהתמוטט לפני 3 שנים היו הרבה עמודי תמיכה פגומים. עשרות יהודים נהרגו באסון בו נהרגו 98 בני אדם

החקירה גילתה: באסון בו נהרגו חרדים היו עמודים פגומים
זירת האסון במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

חוקרים פדרליים קבעו כי למגדל דירות בפלורידה שקרס לפני שלוש שנים, ונהרגו בו 98 בני אדם, היו עמודי תמיכה פגומים רבים בחניון כשמעליו ישנה בריכת שחיה. באסון נהרגו יהודים רבים כולל מהקהילות החרדיות.

חוקרי המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה אמרו לפאנל מיוחד שהוקם לבדיקות, שחלק מעמודי הבטון והפלדה היו חצי מהחוזק שהיו צריכים להיות ולא עמדו בתקני הבנייה ב-1980 כאשר המגדל בן 12 הקומות נבנה. הפלדה בחלקה נעשתה חלודה, והעמודים נחלשו עוד יותר.

החוקרים אישרו גם דיווחים של עדי ראייה לפיהם הבריכה קרסה לתוך החניון, ארבע עד שבע דקות לפני שהמגדל קרס ב-24 ביוני 2021, בסרפסייד מיאמי פלורידה.

גלן בל, אחד החוקרים, הדגיש כי התוצאות הן ראשוניות ולא יהיו רשמיות עד להשלמת כל הבדיקות והדוח הסופי שיפורסם בשנה הבאה. "ההשלכות של ההמלצות שלנו גדולות מאוד, ואנחנו מרגישים לחץ לעשות את זה נכון", אמר בל. הוא הוסיף: "צריך להביא לשינויים על סמך הלקחים שלמדנו".

הסוכנות הפדרלית לא יכולה לשנות את חוקי הבנייה של המדינה, אבל היא יכולה להמליץ.

פבלו לנגספלד, שבתו בת ה-26 ניקול נהרגה בהתמוטטות עם בעלה, לואיס סדובניק, מתח ביקורת על החקירה על כך שנמשכה זמן רב מדי. הוא ציין שהתובעים במחוז מיאמי-דייד אמרו שהם לא יכולים לקבוע אם יש מקום להגשת כתב אישום פלילי עד שהחקירה הפדרלית תושלם.

"אני מבין את המורכבות של חקירה כזו, אבל כמעט שלוש שנים עברו, 40 עובדים וכ-30 מיליון דולר הוצאו ועדיין ללא תשובות מוצקות - זה לא מקובל", אמר לנגספלד לסוכנות הידיעות AP. הוא הוסיף: "זה מתסכל שצדק ואחריות לא נראים באופק".

תביעות משפטיות שהוגשו לאחר הקריסה על ידי משפחות וניצולים של הקורבנות הסתיימו תוך פחות משנה, כאשר יותר ממיליארד דולר חולקו למשפחות. הכסף הגיע מכמה מקורות, ביניהם חברות ביטוח, חברות הנדסה. איש מהצדדים לא הודה באשמה.

מיאמי פלורידה קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד