כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מרוקו תצניח מזון בצפון רצועת עזה

במסגרת הסיוע ההומניטרי, חיל האוויר המלכותי של מרוקו יחל היום בהצנחת מזון בצפון רצועת עזה. שישה מטוסי תובלה מסוג הרקולס המריאו כשהם עמוסים בציוד ממרוקו לישראל

מרוקו תצניח מזון בצפון רצועת עזה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

המרוקנים נערכים להצניח מזון בצפון רצועת עזה. על פי הדיווח של איתי בלומנטל בכאן רשת ב, במסגרת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ומבצעי הצנחה של מזון וציוד הומניטרי שמבצעות שורת מדינות, גם חיל האוויר המלכותי של מרוקו יחל היום בהצנחת מזון בצפון הרצועה.

שישה מטוסי תובלה מסוג הרקולס עמוסים בציוד המריאו הבוקר ממרוקו לישראל. הם צפויים לנחות בנמל התעופה בן גוריון לתדלוק, ואחריו אם לא יחולו שינויים ברגע האחרון ימריאו להצניח מזון וציוד הומניטרי בצפון רצועת עזה.

בכך מרוקו תצטרף לשורת מדינות שכבר החלו להצניח ברצועה: ירדן, מצרים, ארצות הברית, צרפת, בלגיה והולנד. המבצע נעשה בהנחיית המלך מוחמד ובתיאום עם ישראל. על פי הדיווח, הרצון של המרוקנים לעשות מחווה לעזתים לרגל חודש רמדאן שהחל היום.

בין ישראל למרוקו נחתמו הסכמים דיפלומטיים כחלק מהסכמי אברהם כאשר ישראל מקיימת עם מרוקו גם עסקאות ביטחוניות. המרוקנים, כך נראה, רוצים לסייע לתושבי עזה כעת במסגרת מבצע מיוחד להצנחת ציוד ומזון הומניטרי בצפון הרצועה.

 

מרוקו סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד