ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ממשיכים במאבק

משפחות החטופים ישתתפו בדיון חירום במועצת הבטחון באו״ם

הלילה, יצאה משלחת של משרד החוץ ומנהלת החטופים במשרד רוה"מ לדיון באו"ם. המשלחת צפויה להשתתף היום בדיון החירום במועצת הבטחון באו"ם

משפחות החטופים ישתתפו בדיון חירום במועצת הבטחון באו״ם
תמונות החטופים בכנסת צילום: נועם מושקוביץ/נתן ווייל, דוברות הכנסת

הלילה, יצאה משלחת של משרד החוץ ומנהלת החטופים הנעדרים השבים ומשפחותיהם במשרד רוה״מ, בשיתוף עם מטה משפחות החטופים

המשלחת להשתתף היום בדיון החירום במועצת הבטחון באו״ם.

רגע לפני ההמראה, בשער העליה למטוס בשדה התעופה, קיימו משפחות החטופים הצהרה לתקשורת בהשתתפות שר החוץ ישראל כץ וראש המנהלת גל הירש ובהשתתפות דוקטור שלי אביב ייני, ראש צוות משפטים של מטה המשפחות של מטה המשפחות.

שר החוץ ישראל כץ: "נפעל כדי להכיר בחמאס כארגון טרור ולקבל החלטה חד משמעית להחזרת כל החטופות והחטופים הביתה עכשיו".

משפחות החטופים מודות על שיתוף הפעולה של שלושת הגופים האלו. שיתופים מסוג זה הם ההוכחה כי הציבור הישראלי כולו תומך במאבק המוצדק של המשפחות ויעשה הכל על מנת להשיב את כלל החטופים הביתה.

מטה משפחות החטופים מודה לחברת התעופה ״אל על״ על שיתוף הפעולה המסור כבר 5 חודשים. מספר טיסת ההלוך של המשלחת שונה ל-LY157, כמספר הימים בשבי. מספר טיסת החזור שונה ל-LY134, כמספר החטופים.

שר החוץ, ישראל כץ: ״אנחנו יוצאים הלילה לדיון חירום מיוחד של מועצת הבטחון. הצלחנו לארגן כדי להשאיר את נושא החזרת החטופות והחטופים הביתה בראש סדר היום. יחד עם נציגי המשפחות אנחנו נדבר על הדוח המיוחד של שליחת האו״ם על העבירות החמורות שביצע חמאס ונפעל כדי להכיר בחמאס כארגון טרור ולקבל החלטה חד משמעית להחזרת כל החטופות והחטופים הביתה עכשיו".

ניסים לוק, אביה של החטופה שני לוק ז״ל שנרצחה: "בבוקר החג נכנסו אלינו לארץ מחבלים, ועשו מעשים מזוויעים. זה חייב להגיע להכרה בינלאומית. זה לא יכול להיות שדברים כאלו נוראיים קורים והעולם מתעלם. הרעיון הזה של המשלחת, עם השר וחברי הממשלה שדאגו לבצע את כל הפעולה הזו, הוא רעיון מבורך מאוד ובאמת תודה רבה לכולם. אני מקווה שהמודעות הבינלאומית לאסון הנורא שקרה לעם ישראל, יגרום לשחרור כל החטופים כמה שיותר מהר, כולנו צריכים להתפלל".

ירדן גונן, אחותה של החטופה רומי גונן: "תודה למשרד החוץ ולמנהלת על שיתוף הפעולה למשלחת הזו. הדבר האחרון שאני רוצה להגיד: תתעוררו! אנחנו עדיין ב-7.10, אנחנו מסיימים את היום ה-156! זה עוד101 ימים שכל אחד מהחטופות והחטופים חווים את מה שתיארו".

מלחמת חרבות ברזל חמאס ישראל כץ האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד