כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הושגה פשרה

הוועדה לביטחון לאומי דנה בחוק אל ג'זירה

הוועדה לביטחון לאומי דנה בחוק אל ג'זירה שיאפשר סגירה של גוף שידור זר הפוגע בביטחון המדינה. שר התקשורת שלמה קרעי אמר בדיון: "תוקף תקנות החירום פג לפני חודשיים ונמצאים אויבי מדינה שאין לנו כוח לפעול נגדם"

הוועדה לביטחון לאומי דנה בחוק אל ג'זירה
הוועדה לביטחון לאומי צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הוועדה לביטחון לאומי דנה בחוק אל ג'זירה שיאפשר סגירה של גוף שידור זר הפוגע בביטחון המדינה.

על פי דיווח בכאן חדשות, הושגה פשרה ולפיה הסגירה תעשה באישור רה"מ לאחר שבמחנה הממלכתי זעמו על ניסיונו של יו"ר הוועדה פוגל לקבוע שהשר לביטחון לאומי יהיה המוסמך על סגירת ערוץ יחד עם שר התקשורת.

שר התקשורת שלמה קרעי אמר בדיון: "תוקף תקנות החירום פג לפני חודשיים ונמצאים אויבי מדינה שאין לנו כוח לפעול נגדם".

קרעי הוסיף, כי יש חשיבות להעביר את החוק בהקדם. "גורמי הביטחון נוגעים בדבר בעיקר כשנבוא להוציא את החוק מהכוח אל הפועל ונבקש את חוות דעתם לגבי פגיעה בביטחון המדינה.

ההצעה שמונחת כאן בשם יו"ר הוועדה היא סוג של פשרה ולדבריו אנחנו מנסים לאזן בין חופש הביטוי לביטחון המדינה. בעיני אין צורך בכך, מפני שאם יש מישהו שמנסה להשמיד ולפגוע בנו למה שנשמור על חופש הביטוי שלנו? אבל אני מקבל את זה וכנראה שבלי זה החוק לא יוכל לעבור. יש בעיניי הרבה שומרי סף שלדעתי מתבלבלים על מי הם אמורים לשמור, אבל אני מקבל את הפשרות האלה! המטרה העיקרית שלנו להגן על מדינת ישראל מפני אלה שקמים להשמיד אותה ומשתפים מידע על חיילנו בחזית ואלא שמנסים לעורר מדנים בקרב אזרחי ישראל מתוך אותם גופי שידור", אמר. 

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ פוגל אמר: "אנחנו לא פה כדי לפגוע בחופש הביטוי. יחד עם זה החופש הזה הוא לא חופש להרוג. כי מילים יכולות להרוג. אנחנו כאן כדי להגן על שלום חיילנו, הציבור וביטחון המדינה. אנחנו מנסים למצוא דרך נכונה לחוקק שלא יהיה מסר של פגיעה בחופש הביטוי אלא חקיקה שנועדה לאפשר לנו ביטחון טוב ויעיל יותר". 

עו"ד אביטל סומפולינסקי, משנה ליועצת המשפטית לממשלה אמרה: "גם בתקופת חירום אנחנו ממונים על שמירת זכויות האדם עם איזון אל מול שמירה על אזרחי ישראל וביטחון המדינה ולכן דנו על תקנות שיעשו את האיזון הביטחוני מול  ביטחון המדינה אל מול חופש הביטוי.

מבחינתנו מה שמשנה זה לא חופש הביטוי של הגוף הזר אלא של הציבור בישראל וכשהממשלה עושה הגבלה על חופש הביטוי שהציבור יכול לצרוך אותם זה פגיעה בחופש הביטוי. צריך להסתכל על שני דברים: אחד זה הפגיעה הממשית של ביטחון המדינה והדבר השני זה שהדברים יתקבלו באישור של תהליך סדור בהחלטת הממשלה. זו תקופת זמן שבה אנחנו צריכים לבחון את הדברים לחומרה בהיבט התהליכי".

בהתייחסה להצעת החוק של השר ויו"ר הוועדה אמרה כי ההצעה משנה באופן מהותי את התהליכים והיא לא עומדת באמות המידה החוקתיות ומפרה את האיזונים עליהם היא בנויה. "ככל שהוועדה תחליט אנחנו נבקש להעביר מחדש את הצעת החוק לוועדת שרים".

 

אל ג'זירה שלמה קרעי צביקה פוגל הוועדה לביטחון לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד