י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרעי ביטל את השתתפותו ב'כנס הדמוקרטיה'

לאחר שיקול דעת ובדיקת הגורמים המעורבים, יו"ר ש"ס לא ישתתף בכנס שבמימון 'הקרן החדשה' • "לא אהיה חלק מהפסטיבל"

דרעי, פלאש90
דרעי, פלאש90

ימים לאחר שהחל הסערה סביב כנס של עיתון הארץ, הבוקר (ד') הודיע יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי למארגני 'כנס הדמוקרטיה' כי לאחר מחשבה הוא מבטל את השתתפותו בכנס.

בהודעה שפרסם דרעי כתב: "לצערי, הכנס הפך בימים האחרונים לשיח מפלג ומעורר מחלוקת. אינני מעוניין להיות חלק מהפסטיבל".

כזכור, בימים האחרונים ביטלו חברי הכנסת של מהליכוד ומהבית היהודי את השתתפותם ב״ועידת ישראל לדמוקרטיה״ של עיתון הארץ, שאמורה להתקיים בעוד כשבועיים, וזאת בגלל המימון והחסות שנותנת לאירוע "הקרן החדשה לישראל".

במטה ההסברה של הליכוד אמרו על ביטול ההשתתפות של נציגי המפלגה בכנס, כי "הליכוד, כמפלגה לאומית אידיאולוגית, לא תשתף פעולה עם גופים העוסקים ללא הרף בהשחרת פניה של ישראל. הקרן החדשה מממנת עשרות ארגוני שמאל רדיקלי, דוגמת בצלם, שוברים שתיקה, עדאלה ומחסום ווטש, והיא אחד הגופים המרכזיים האחראים לדו"ח גולדסטון".

מהבית היהודי נמסר: "כנס הארץ - כן. כנס הקרן החדשה - לא. חברי הכנסת של המפלגה הוזמנו להשתתף בועידת הארץ ללא אזכור הקרן החדשה ונתנו הסכמתם כפי שהיה בכנס בשנה שעברה. במידה והאירוע יישאר שכזה והקרן החדשה תסיר את שמה מהפרסומים, חברי הכנסת ייקחו בו חלק. במקרה אחר אנו לא ניקח חלק בכנס שמעורב בו ארגון אנטי ציוני המשקיע את כל זמנו וכספו בפגיעה בחיילי צה״ל ובמדינת ישראל כמדינה יהודית".
דרעי שס הארץ הקרן החדשה ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד