כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"המוח" מאחורי הטרור

ממפקדי הטבח בדרום: המשמעות הדרמטית של חיסול מרוואן עיסא

במערכת הביטחון סבורים כי אם נכונה ההשערה על חיסולו של מרוואן עיסא הרי שמדובר במכה משמעותית מאוד לארגון הטרור חמאס - בו מילא עיסא תפקיד מכריע בהכנה לטבח 7 באוקטובר ושימש כמגשר בין פלגי הארגון בתוך הרצועה

ממפקדי הטבח בדרום: המשמעות הדרמטית של חיסול מרוואן עיסא
מרואן עיסא צילום: רשתות ערביות

אם נכונה ההשערה לפיה בכיר חמאס ומי שנחשב סגנו של מוחמד דף, מרוואן עיסא, חוסל בסוף השבוע בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים נוציראת, הרי שמדובר בהישג דרמטי של ישראל במלחמתה נגד חמאס - שיפגע משמעותית ביכולות של ארגון הטרור.

עיסא פעל כאמור תחת פיקודו מוחמד דף, ונחשב כמי שבשנים האחרונות היה "מגשר" או "מפשר" בין הקיצוניות של דף וההכנות לקראת מלחמה עתידית נגד ישראל, לבין התהליך הפרגמטי שמעביר סינואר את הרצועה. גורמים במערכת הביטחון ומומחים לענייני עזה מעריכים כי חלק לא מבוטל מההחלטות מקבל עיסא עצמאית וחלק בהתייעצות או באישור סינואר.

בכירים במערכת הביטחון ששוחחו עם אמיר בוחבוט ב'וואלה' הסבירו כי עיסא, מספר שלוש בחמאס-עזה אחרי מוחמד דף ויחיא סינוואר, נחשב "ביצועיסט" מיומן ומסוכן מטעם ארגון הטרור, הוסיפו הגורמים. מסיבה זו, חיסול שלו - בהנחה שאכן צלח - יהיה בגדר מכה מוראלית קשה לארגון.

גם מבחינה מבצעית, טוענים הבכירים, סילוק של עיסא מהזירה יפגע מאוד ביכולת של חמאס לשלוט בשטחי רצועת עזה, לבנות תמונת מודיענית על ישראל ולהוציא אל הפועל התקפות על הכוחות המתמרנים.

על חלקו בטבח 7 באוקטובר נאמר מפי גורמים במערכת הביטחון כי בשעה שמוחמד דף היה המוח מאחורי כמה מהמעשים האכזריים והמבחילים ביותר של חמאס ב-7 באוקטובר, עיסא הופקד על הוצאת התוכניות אל הפועל.

עדי כרמי, בכיר בשב"כ לשעבר, התייחס לאפשרות שעיסא חוסל:  "אין ספק שאם אחד כזה מחזיר את נשמתו, בכיר כ"כ בחמאס שעומד מאחורי כל התכניות, יד ימינו של מוחמד דף, אין ספק שזה הישג וזה גם ישפיע על הסרת האיום והנטרול של חמאס ברצועת עזה. מוחמד דף הוא המיתוס מוגדר כראש הזרוע הצבאית, יעד לחיסול ומדינת ישראל גם פגעה בו אבל מי שהיה יד ימינו, המוח הוא מרוואן עיסא, הוא בנה את החמאס הצבאי, ואחד כזה שיורד מרשימת היעדים יהווה השפעה גדולה על המשך הלחימה". 

מרוואן עיסא טבח ה-7 באוקטובר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד