י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בגדו בי"

פולארד: "אני שוקל ברצינות להיכנס לפוליטיקה"

ג'ונתן פולארד התייחס לראשונה לאפשרות שייקח חלק בחיים הציבוריים וטען: "אחרי ה־7 באוקטובר הבנתי שאני רוצה להיות חלק מהשינוי שחייב להיות פה"

פולארד: "אני שוקל ברצינות להיכנס לפוליטיקה"
יונתן פולארד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ג'ונתן פולארד, שנעצר על ידי ה־FBI בגין ריגול למען ישראל ושוחרר ב־2020 אחרי עשרות שנים בכלא האמריקני, התארח באולפנו של הרב אפרים בן צבי ושיתף בריאיון ב־103fm באמונה ששמרה עליו לאורך כל השנים הקשות והמורכבות בבית הסוהר.

לדבריו, "בכלא האמריקני עברתי חקירות שהפכו אותי לאדם נכה, בלי יכולת פיזית לתפקד. למה? כי רצו ממני מידע. אני חושב על החטופים בעזה היום ומבין שחמאס לא רוצה להוציא מהם מידע סודי, אלא הוא רוצה להרעיל אותנו, להשתמש באהבתנו אליהם - כנשק נגדנו. לכן, האתגר הגדול של הממשלה הוא למצוא את האיזון הנכון בין החזרת החטופים הביתה לבין השמירה על ביטחונם של 8 מיליון אזרחים שחיים היום בישראל. זו החלטה קשה מאוד. אני חושב שהממשלה צריכה לתת למשפחות החטופים להיות חלק מהמערך הפנימי של המבצע, ממש שיהיו שותפים למבצע, שיראו מה באמת קורה בפועל". 

פולארד שיתף באכזבתו הגדולה, כאשר סיפר על היחס שקיבל מהפוליטיקאים הישראלים בשנים שבהם היה בכלא האמריקני. "שיקרו לי, בגדו בי, התייחסו אליי כאילו הייתי צריך למות בכלא. אני חושב שהם רצו שאני אמות שם. גם היום, חלק מהם יוצאים נגדי".

בהמשך חשף לראשונה: "אחרי ה־7 באוקטובר הבנתי שמשהו חייב להשתנות במדינה ושאני רוצה להיות חלק מהשינוי הזה - אני שוקל ברצינות להיכנס לפוליטיקה. אני מתייחס לפוליטיקה כאל שליחות. אין לי אינטרס אישי - כל מה שמעניין אותי זה ארץ ישראל ועם ישראל. זה הכול". 

לסיום, שיתף ברגע מטלטל ומרגש שחווה מיד אחרי שפרצה מלחמת חרבות ברזל. "בוקר אחד התקשר אליי חבר ואמר לי שהוא צריך אותי בהר הרצל. שאלתי אותו למה והוא הסביר לי שיש יותר מדי גופות וצריך שמישהו יעזור לחפור קברים. מה שראיתי שם היה כל כך יפה - ברגע הקשה ביותר עבור המדינה, מצאתי את חופר יחד עם ישראלים מכל קצוות החברה. מהשמאל הקיצוני ועד הימין הקיצוני, מהחילונים ועד החרדים. כולנו חפרנו יחד קברים עבור אחינו שנפלו כדי לשמור עלינו. זאת אחדות אמיתית", אמר וציין: "החיילים שנפלו, נפלו על קידוש השם. כולם, גם החיילים עם כיפה על הראש וגם החיילים עם קעקוע על היד. למה? כי כולם נפלו בגלל סיבה אחת - הם היו יהודים". 

עריכה: דוד זבולוני

ג'ונתן פולארד 7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד