כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לא יוצא מהבית"

הלום קרב מתחנן לקראת פורים: "די לנפצים, זה מחזיר אותי בבום לעזה"

עומר אמסלם, הלום קרב בעקבות צוק איתן ביקש לקראת פורים לחדול מהשימוש בנפצים: "ילד שזורק נפצים מחזיר אותנו לקרב בלי שהוא יודע. יש הלומי קרב שלוקחים את זה קיצוני"

הלום קרב מתחנן לקראת פורים: "די לנפצים, זה מחזיר אותי בבום לעזה"
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

עומר אמסלם, בן 30, הלום קרב בעקבות צוק איתן, התראיין ל"ווינט" לקראת פורים והתחנן שיפסק השימוש בנפצים במהלך החג. 

"ילד שזורק נפצים מחזיר אותנו לקרב בלי שהוא יודע. יש הלומי קרב שלוקחים את זה קיצוני כשהם שומעים נפץ, הם מתנהגים בדרך אלימה. יש הלומי קרב שפשוט יכנסו לחרדה ולא יצאו מהבית. אני מאלו שלא יוצאים מהבית בפורים", אמר. 

עוד הוסיף אמסלם: "יש דבר כזה שנקרא גורם ההפתעה. אפילו טריקה של דלת יכולה להחזיר אותך לקרב. ברגע שזה בא בהפתעה, בבום, זה כאילו מחזיר אותנו ישר לאותם בתים שבהם היינו בעזה. אין הבדל". 

ד"ר שרון פלגי, פסיכולוגית ארצית במכבי שירותי בריאות, אמרה ל"ווינט": "השנה חשוב להימנע משימוש בנפצים – להתחשב באלו שקולות הנפץ מזכירים להם את קולות הלחימה, ומעוררים בהם תחושות של אימה ולחץ, וממש לא של משחק".  

ד"ר פלגי הוסיפה: "כמעט בכל בית ספר יש כיום ילדים שעדיין מפחדים מקולות הפיצוצים. חג הפורים הוא חג של חופש ושמחה, והילדים צריכים להרגיש משוחררים ליהנות מהחגיגות, ולא לחוות חוויה מלחיצה שמעוררת אצלם זיכרונות טראומטיים של סכנה. חוויות המלחמה עדיין טריות מדי".

מלחמת חרבות ברזל נפצים פורים הלום קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד