כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחפשים חלופות

בצה"ל הוחלט לפרק את אונר"א

בצה"ל התקבלה ההחלטה לפרק את אונר"א בשל כך שחרגה מהמנדט שניתן לה, ובשל כך שהיא מדרדרת את מצב העזתים. לאחרונה פעלו בצה"ל להחלשת מעמד הסוכנות

בצה"ל הוחלט לפרק את אונר"א
וסטים צבאיים בתוך שקי אונר"א צילום: דובר צה"ל

בתום דיונים בנושא בצה"ל קיבלו החלטה לפרק את אונר"א. לפי "כאן 11" בכירים בצה"ל טענו כי הסוכנות רק מדרדרת את מצבם של תושבי הרצועה ומקבעת את סוגיית הפליטות. 

בצה"ל טוענים כי הארגון החל לשלוט גם בנושאי חינוך ובריאות בשטחי הרצועה, ובכך חרג בצורה לא פרופורציונלית מהמנדט שקיבל. כבר לפני מספר ימים החלו בצה"ל לפעול להחלשת מעמדה של אונר"א.

לפני מספר ימים הנציב הכללי של אונר"א פיליפ לזריני הזהיר כי: "הסוכנות נמצאת בסכנת מוות, היא בסכנת פירוק. מה שעומד על הפרק הוא גורלם של הפלסטינים היום בעזה, שעוברים משבר הומניטרי חסר תקדים".

יחד עם זאת, קנדה ושבדיה הודיעו בתחילת השבוע כי החליטו לחדש את התמיכה הכספית באונר"א, זאת אחרי החלטת האיחוד האירופי לעשות זאת. 

משרד החוץ הישראלי הגיב: "החלטת קנדה ושבדיה להחזיר את המימון לאונר״א, לאחר שהמידע מודיעיני על עובדי הארגון שהשתתפו בטבח השבעה באוקטובר הועבר אליהן, ולפני סיום עבודתן של ועדות החקירה ופרסום מסקנותיהן, היא טעות חמורה המהווה הסכמה בשתיקה ועידוד מצד ממשלות קנדה ושבדיה להמשיך להתעלם ממעורבות עובדי אונר״א בפעילות טרור".

מארגון תמונת ניצחון נמסר: "ההחלטה לסגור את אונר"א היא צעד מתבקש ומבורך. הממצאים המפלילים שנמצאו על מעורבותה בטרור, בהסתה ובשנאת ישראל לאורך השנים לא הותירו כל מקום לספק בדבר מסוכנותו של הארגון. סילוק אונר"א צריך להיות השלב הראשון בדרך לתהליך דה-מאסיזציה שעל ישראל להוביל ברצועת עזה כחלק ממדיניותה ל"יום שאחרי" המלחמה ולהכרעת מוחלטת של חמאס. אנו קוראים לממשלה ולזרועותיה להשלים לאלתר את המלאכה ולקדם פתרונות מתונים לניהול האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה".

אונר"א מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד