י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שערורייה בלתי נתפסת

הנהלת בית הספר האורתודוקסי מינתה "רב" רפורמי שמעודד התבוללות

בית הספר האורתודוקסי 'אבן גבירול' במדריד ממשיך לספק שערוריות. מנהלת בית הספר שלא שומרת תורה ומצוות, מנסה לשכנע את ההורים שאין פסול בזה שהם מכירים גוים "הם בסך הכל נערים"

הנהלת בית הספר האורתודוקסי מינתה "רב" רפורמי שמעודד התבוללות
סממנים יהודיים צילום: Pixabay

לאחר שחשפנו שערוריות בבית הספר האורתודוקסי 'אבן גבירול' במדריד בירת ספרד, כמו גביית כספים מתלמידים יהודים ומתן פטור מתשלום מתלמידים לא יהודים, מתברר כי בית הספר האורתודוקסי מכהן רב ששייך יותר לזרם הרפורמי.

רב בית הספר הוא ר.פ.פ. שעד לפני שנה וקצת לא שמר שבת ולא מצוות, היה רפורמי, מכהן כרב אורתודוקסי כשהוא למעשה מעודד התבוללות. רבה של ספרד הרב משה בן דהן טען שהרב קצין שעומד בראש 'מדרש ספרדי' שמסייע לקהילות יהודיות בעולם, המליץ על אותו רב שמתנהל עכשעו כרפורמי, אבל זה נשמע מוזר לאור העובדה שהאיש לא שמר שבת בכלל באותה תקופה.

הרב שלמה קצין, רב 'מדרש ספרדי' אמר ל'בחדרי חרדים', שהוא לא ממש זוכר את שם הרב ממדריד, אבל "השם מצלצל" אמר. "אנחנו לא נתנו לאחד בשם כזה סמיכה או היתר הוראה, אחרת היינו זוכרים, יכול להיות שהוא היה אצלנו כמה חודשים, אבל מאיתנו הוא לא קיבל כלום".

ל. מנהלת בית הספר שלא שומרת תורה ומצוות, מנסה לשכנע את ההורים שאין פסול בזה שהם מכירים גוים "הם בסך הכל נערים" היא אמרה לחלק מההורים.

ד.ש. עובדת נוספת, שאחראית גם על הקשר עם הקהילה, משכנעת לנרמל את היחסים בין גוים ליהודים והיא זאת שדאגה לדירה לאחד התלמידים כדי שיוכל לחיות עם גויה, אביו של הצעיר שוחח איתנו והוא מזועזע.

הרב משה דהאן שמכהן כרב של ספרד מנסה להטיל אשמה על כולם, בעיקר על רב בית הספר עליו הוא מפיל את כל ההתנהלות השערורייתית, כדי לנקות את עצמו, הרב עובד עם הפדרציה היהודית, והיא מינתה אותו לרב הראשי לספרד, הפדרציה נמצאת בניהול של אישה לא שומרת שבת ולא צניעות, ולכן גם בית הספר מחזיק מנהלת שלא שומרת שבת ולא צניעות.

כזכור כפי שדיווחנו אחד ההורים של התלמידים סיפר בבכי ל'בחדרי חרדים' כי בנו בן ה-18 עזב את הבית כדי שוכל לחיות עם גויה ומקבל סיוע מארגון ששייך לפדרציה היהודית (CJM) שמנוהלת על ידי הרב בן דהאן. הארגון מממן אותו לאחר שעזב את הבית. ההורים ניסו להשפיע ולהסביר ואף להבהיר כי הילד לא יקבל יורו אחד מכל ירושה עתידית (מדובר במשפחה עשירה) אך את התלמיד זה לא מעניין והוא כאמור עזב את הבית.

ההורים שבורים ומאשימים את הפדרציה היהודית בספרד שלטענתם מסייעת לבנם להתפקר. ההורים מאשימים את הרב משה בן דהן רב בית הספר ומרבני הקהילה היהודית במדריד, וטוענים כי הוא עושה זאת בעבור בצע כסף, או כי גורמים שזהותם לא ידועה עומדים מאחוריו ולוחצים עליו, הן לקבל תלמידים לא יהודים, לבית הספר שאמור להיות פרטי והכל תחת המעטפת של הקהילה היהודית האורתודוקסית של מדריד.

בתגובה ל'בחדרי חדרים' הרב בן דהאן לא הכחיש כי בבית הספר האורתודוקסי ישנם תלמידים לא יהודים: "בית הספר היהודי אבן גבירול אינו בית ספר פרטי שיכול לבחור תלמידים הלומדים בו, מדובר בקהילה קטנה שאין לה יכולת להחזיק בית ספר פרטי, ולכן בית הספר מקבל סיוע כספי משמעותי ממשרד החינוך הספרדי, וזה מחייב לקבל תלמידים לא יהודים. למשל תלמידים של המורים או העובדים הלא יהודים שנמצאים בבית הספר, אבל תלמידים לא יהודים הם מיעוט כמעט מוחלט".

בנוגע לאופי החינוך אמר: "בבית הספר יש רב אורתודוקסי שדואג לחינוך היהודי וגם יש מורים שליחים דתיים שהגיעו מהארץ ומלמדים בבית הספר כדי לחזק את החינוך היהודי ולמנוע התבוללות".

 

 

מדריד ספרד התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד