כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"שפל כל הזמנים"

לקראת הדיון במועצת הביטחון: שר החוץ במכתב חריף למזכ"ל האו"ם

כ"ץ: "כהונתך באו"ם תיזכר בגלל הקטנת מעמדו של הארגון לשפל של כל הזמנים, מה שאפשר לו להפוך למוקד של אנטישמיות והסתה"

לקראת הדיון במועצת הביטחון: שר החוץ במכתב חריף למזכ"ל האו"ם
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צילום: פלאש 90

פחות משעתיים לדיון במועצת הביטחון על דו"ח האלימות הנוראה בטבח החמאס ב-7 באוקטובר, שר החוץ ישראל כ"ץ יוצא הערב (שני) במתקפה על מזכ"ל האו"ם, גוטרש.

במכתב ששיגר שר החוץ כ"ץ למזכ"ל האו"ם כתב: "התגובה שלך לזוועות שביצעו מחבלי החמאס היא בלתי מתקבלת על הדעת. האדישות שהפגנת כלפי הדו"ח על האלימות שביצעו מחבלי החמאס, דו"ח שנכתב באומץ רב, מאכזבת.

עוד כתב כ"ץ כי "חוסר הנכונות שלך להוביל עמדה בינלאומית נחרצת נגד הזוועות הללו, מעידה על הטיה ברורה. אם הקורבנות לא היו יהודים או ישראלים, היינו רואים מצידך תגובה נחרצת הרבה יותר. אונר"א תחת הפיקוח שלך הייתה מעורבת בטבח. אלפים מעובדי הארגון היו נגועים בפעילות הטרור של חמאס.

כהונתך באו"ם תיזכר בגלל הקטנת מעמדו של הארגון לשפל של כל הזמנים, מה שאפשר לו להפוך למוקד של אנטישמיות והסתה אנטי-ישראלית. כדי להבטיח צדק ולשמור על זכויות אדם, עליך לפעול לשחרור מיידי וללא תנאי של כל האנשים שנחטפו על ידי חמאס".

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן הגיב לדברי מזכ״ל האו״ם בדבר תחילתו של החודש השישי ״להסתערות הקטסטרופלית של ישראל על עזה״ וכתב כי "הבוקר, בזמן שהוועדה לקידום מעמד האישה של האו״ם התכנסה, מזכ״ל האו״ם שוב הוכיח שעיקר עיסוקו ותשומת לבו מוקדשים למאמצים לשרידותו השלטונית של ארגון הטרור הרצחני חמאס, ולא למען שחרור החטופים שלנו. המזכ״ל מעדיף לנטוש את החטופות שלנו ולהשאירן בידי רוצחים.״

את הדברים אמר השגריר ארדן בפתח כינוס מיוחד שיזם באו״ם בנושא ״הגיבורות של ה-7 באוקטובר״.

מזכ"ל האו"ם ישראל כ"ץ שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד