כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ח"כ נהרי בטור מיוחד: כך חרד הגר"ע לגורל החינוך

חבר הכנסת משולם נהרי מש"ס מספר בטור מיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים' על דמעותיו של מרן לחינוך ה'שקופים' ברשת של ש"ס

ח"כ נהרי בטור מיוחד: כך חרד הגר"ע לגורל החינוך

אחד ממפעלי חייו הגדולים ואולי החשוב שבהם של מרן פוסק הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, היה הקמת רשת החינוך 'מעיין החינוך התורני' לחינוך ילדי ישראל, על קיומה נלחמו נציגי ש"ס בחירוף נפש בשליחותו של הרב, עד אשר הצליחו לבסס רשת חינוך יציבה ואיתנה.

השתתפתי בעבר בכינוס מיוחד שנערך באולם שעל-ידי סמינר 'אור החיים' בבני-ברק למנהלי מוסדות של מת"ן (מפעל תורני לנוער), בו הועלה על נס זכרו של מרן הגר"ע זצ"ל, על-ידי גדולי הרבנים.

צריך לציין, שמרן הגר"ע יוסף זצ"ל כיהן בין היתר כנשיא מת"ן - מפעל תורני לנוער, המשמשת כצינור להעברת תקציב של משרד החינוך עבור פנימיות חינוכיות ונועד לסייע לתלמידים מאזורי מצוקה. באותו כינוס נשאתי דברים וסיפרתי סיפור מיוחד הממחיש כיצד התגייס הגר"ע בכל יכולתו למען חינוך ילדי ישראל ועד כמה חינוך הילדים עמד בראש מעייניו ופעל לכך בכל כוחו.

בשנת תשנ"ט, ערב תשעה באב, בשעה 17:00 אחר-הצהריים, אני שומע ברדיו שרשת 'מעיין החינוך התורני' בסכנה בעקבות דו"ח של ועדת נאמן שהוקמה על-ידי הממשלה. בערב, לאחר שחזרתי מהתפילה בבית הכנסת, הודיעו לי מבית מרן, שהרב מבקש שבבוקר אבוא להתפלל שחרית ב'יחווה דעת' יחד איתו, שם היה מתפלל באותם שנים.

בתחילת אמירת הקינות, הרב אמר לי 'קום ותבוא אחריי', הוא היה מאוד נסער, לא ידעתי על מה. הגעתי אליו הביתה, והוא אמר לי, 'שמעתי על הדו"ח, שיש סכנה של סגירת הרשת, לא ישנתי כל הלילה, ישבתי ובכיתי, איך הגענו למצב הזה אני רוצה לדעת'.

הסברתי לו מה משמעותו של הדו"ח, ושצריך תוכנית הבראה ובעזרת השם הכל יסתדר, אך הרב היה נחרץ ואמר לי 'מידך אבקשנה, תקום עכשיו, תעזוב הכל ותיסע לרב בעדני ותעדכן אותו בדו"ח. אחר-כך תיסע לרב מאיה ששימש כיו"ר הרשת וגם תעדכן אותו, ותתייעצו יחד, ותבוא ב'מנחה' תגיד לי מה החלטתם'.

חזרתי אליו במנחה, העניין לא נתן מנוח לנפשו, וחזרתי אליו ועדכנתי אותו. הרב אמר לי 'חס וחלילה לאן ילדו הילדים האלה, מי יציל אותם, מה יהיה עליהם'. בעקבות אותו הדו"ח, נכנסה רשת החינוך לתוכנית הבראה שהצילה את מעמדה. אפילו בתשעה באב, שהרב היה אבל על חורבן הבית, אבל היה חשוב לו שלא יהיה חורבן בחינוך ילדי ישראל.

עדות נוספת אני יכול לספר, כאשר מת"ן נכנסה למשרד החינוך, וכדי שהמשרד יוכל לפעול באמצעותה במגזר החרדי היא הייתה צריכה לעבור מכרז. הסכמנו לכך והמכרז נקבע ליום תשעה באב, בשעה עשר בבוקר, בשנת תשנ"ד.

הלכתי לשאול את מרן אם ללכת למכרז הזה, והוא אמר לי 'אתה חייב, חובה עליך ללכת למכרז, גם זה הצלת ילדי ישראל, זה חשוב יותר מהכל'. הכל היה מתגמד אצלו מול חינוך ילדי ישראל למורשת אבותינו שהיה בראש מעייניו.

זו בעצם צוואתו של הרב, שזה מחייב אותנו לפעול ביתר שאת וביתר עוז למען חינוך ילדי ישראל למורשת היהדות, שהיה בבת עינו של מרן זצ"ל.
משולם נהרי שס הרב עובדיה רשת חינוך מתנ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד