כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דרש פעולה

שר החוץ במועצת הביטחון: "יותר מדי זמן האו"ם שותק על מעשי חמאס"

עם משפחות החטופים באולם - שר החוץ ישראל כ"ץ בנאום נרגש בפני מועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק: "תעצמו עיניים ותדמיינו מה הייתם מרגישים אם אלו היו הילדים שלכם"

שר החוץ במועצת הביטחון: "יותר מדי זמן האו"ם שותק על מעשי חמאס"
השר כץ והשגריר ארדן במליאת האו"ם צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ

שר החוץ ישראל כ"ץ השתתף הערב בדיון חירום מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם בנושא דו"ח הפשעים בטבח החמאס ב -7 באוקטובר.

ביחד עם משפחות החטופים והחטופות באולם, אלי אלבג, אביה של החטופה לירי אלבג, ואביבה סיגל ששבה משבי חמאס שבעלה קית' עדיין מוחזק בשבי, שר החוץ כ"ץ דרש מחברי מועצת הביטחון להפעיל כמה שיותר לחץ על חמאס במטרה לשחרר באופן מיידי וללא תנאי את כל החטופים, להכריז על חמאס כארגון טרור ולהטיל על ראשיו סנקציות אישיות.

ביחד עם שר החוץ כ"ץ נכחו גם שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, השרה לשיוויון חברתי וקידום מעמד האישה, מאי גולן, ומתאם השבויים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש.

בנאומו אמר השר: "אני עומד כאן היום מולכם כשר החוץ של מדינת ישראל, יחד עם משפחות שיקיריהם נחטפו לעזה, ונמצאים בסכנה גדולה. אני פה בשם הנשים והנערות שנרצחו והושחתו על ידי רוצחי טרור של חמאס".
 
השר כץ המשיך: "באתי לכאן כדי למחות, חזק ככל שאני יכול, נגד הפשעים שביצעו רוצחי חמאס נגד האנושות, באישור ברור של המנהיגים הדתיים שלהם, כדי להטיל אימה על החברה הישראלית. הרוצחים האלה היו כל כך גאים להתעלל בקורבנות המסכנים שלנו, שהם צילמו תמונות ושידרו בשידור חי את המעשים הנוראיים שלהם. יותר מדי זמן האו"ם שותק על מעשי חמאס".
 
השר כץ תקף את צביעות האו"ם: "במהלך 5 החודשים האחרונים התכנס האו"ם 41 מאז ה-7 באוקטובר, ומעולם לא גינה וגם לא פסל את הפשעים האכזריים של החמאס. האחראי היחיד לפשעים נגד האנושות הוא החמאס. רוצחי חמאס פרצו את הגבולות ותקפו ישראלים חפים מפשע שלווים בבתיהם ובמיטותיהם בקיבוצים, בכפרים ובערים".
 
השר המשיך: "אנשים צעירים, בנים ובנות, הגיעו מכל העולם לפסטיבל נובה, פסטיבל של שלום ואושר. מאות מהם הותקפו מכל עבר ונטבחו באכזריות. לפי הדו"ח של האו"ם זה לא היה מעשה מלחמה. מעשים אלו היו פשעים נגד האנושות ברמה הגבוהה ביותר. הייתי רוצה שתעצמו עיניים ותדמיינו מה הייתם מרגישים אם אלו היו הילדים שלכם. אף בן אדם לא צריך להתמודד עם מעשים נוראיים כאלה כמו רצח והתעללות בגופות".
 
השר ציין כי מעשי חמאס חמורים אף יותר מפעולות הטרור שבוצעו על ידי אל-קאעידה, דאעש וארגוני טרור נוספים, שהוטלו עליהם סנקציות של האו"ם.

"מדינות רבות הכריזו על חמאס כארגון טרור כולל ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, יפן, פרגוואי, ניו זילנד, בריטניה האיחוד האירופי ואחרות. אל תסיטו את מבטכם מהעובדות: יש להכריז על חמאס כארגון טרור ולהתמודד עם הסנקציות הקשות ביותר" אמר.

השר המשיך: "חמאס לא מדבר בשם העולם המוסלמי, ואנו מבקשים מכם לגנות את פשעי האלימות שביצעו הברברים האלה בשם הדת המוסלמית. אני דורש ממועצת הביטחון של האו"ם להפעיל כמה שיותר לחץ על ארגון חמאס לשחרר באופן מיידי וללא תנאים את כל החטופים, שהיום, ברגע זה בעודנו מדברים, עוברים התעללות, מותקפים ונמצאים בסכנה גדולה".

ישראל כץ מלחמת חרבות ברזל האו"ם חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד