ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
חלופה לחמאס

דיווח: ישראל ניסתה לקיים 12 פגישות עם חמולות מרצועת עזה

ישראל ניסתה לקיים 12 פגישות עם מח’תארים וחמולות מרצועת עזה באמצעות מתווכים כדי לנסות לנהל את הרצועה. אף חמולה לא הסכמה לנהל את עזה

דיווח: ישראל ניסתה לקיים 12 פגישות עם חמולות מרצועת עזה
רכב עם מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

אתר אלמג’ד אלאמני (מקורב או שייך לחמאס, ומגדיר עצמו כאתר שמתמחה בהגברת המודעות הבטחונית), דיווח כי ישראל ניסתה לקיים 12 פגישות עם מח’תארים וחמולות מרצועת עזה באמצעות מתווכים כדי לנסות לנהל את הרצועה באמצעות גורמים חמולתיים, אך המתווכים הללו לא מצאו חמולה אחת שהסכימה להצעה.

הודגש כי הקמת גופים מקומיים אזרחיים או חמולתיים לניהול הרצועה “לא תתממש” לנוכח העמידה האיתנה של העם הפלסטיני וההתנגדות, וכי כל שיתוף פעולה עם ההצעות הללו היא "בגידה לאומית שאיש לא יסכים לה", כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

מקור ביטחוני מסר כי הנהגת ההתנגדות “תכה ביד ברזל” בכל מי שיחבל בחזית הפנימית ברצועת עזה והיא לא תאפשר לבסס כללים חדשים. לדבריו, כל הניסיונות לערער את הביטחון והיציבות ברצועת עזה ייכשלו, והם לא יאפשרו זאת. המקור הדגיש כי ניסיון ישראל ליצור קשר עם מח’תארים וחמולות נחשב לעבודה ישירה עם ישראל, וזו בגידה לאומית שהם לא יאפשרו אותה.

עוד הדגיש כי "ההיסטוריה לא תרחם על מי שיעבוד עם ישראל במהלך המלחמה ברצועת עזה".

"התאגדות השבטים, החמולות והמשפחות הפלסטיניים" הודיעה כי הם אינם חלופה לכל מערכת פוליטית פלסטינית, אלא אחד המרכיבים הלאומיים, וגורם תומך בהתנגדות ומגן על העורף מול ישראל.

הארגון הוסיף כי השבטים, החמולות והמשפחות הפלסטיניים הם חלק בלתי נפרד מפסיפס החברה הפלסטינית, והם תומכים בהתנגדות הכוללת. ההודעה הדגישה כי אסור לשתף פעולה עם האויב במיחזור “אגודות הכפרים” או בהקמת מערכות חמולתיות שישרתו את ישראל, וכי כל מי שישתתף בכך, היחס אליו יהיה כיחס לישראל. כן הדגישה כי ניהול ענייניו של העם הפלסטיני הוא עניין פנימי וזכות פלסטינית גרידא, והם לא יאפשרו לאף אחד להתערב בכך.

מקור באחת החמולות, אמר כי לשכת מתאם פעולות הממשלה בשטחים יצרה קשר עם אישים מכמה חמולות ברצועת עזה, בניסיון לקדם את התוכנית לניהול השטחים שבהם הם נמצאים, אך עד כה היא לא זכתה להיענות. לדבריו, המגעים מתמקדים מול חמולות ספציפיות, במיוחד באזורי אלצברה, אלזיתון ואלשג’אעיה בעיר עזה, ובמיוחד אלה שהיו להן מחלוקות עם חמאס בעקבות פירוק החמולות מנשקן לאחר השתלטות חמאס על הרצועה ב-2007.

צוין כי ממשלת ישראל נעזרת בגורמים בינלאומיים לקשר עם החמולות במסווה של הגנה על הסיוע. המקור אמר כי גורמים בינלאומיים הנמצאים ברצועת עזה נפגשו עם מספר חמולות במהלך הימים האחרונים, במטרה לאפשר את יישום התוכנית הישראלית, אך לא היתה היענות.

מקור מסר כי חמאס מודעת למהלכיה של ישראל וכי היא מטפלת בנושא זה בתקיפות. לדבריו, על בכיר בזרוע הצבאית של חמאס הוטלה המשימה לעקוב אחר הנושא מול החמולות בצפון רצועת עזה, והתנועה כבר הקימה ועדות מיוחדות לטיפול בנושא זה במטרה למנוע מישראל את האפשרות להחזיר את מצב הכאוס לרצועת עזה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס סיוע הומניטרי עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד