כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הקצין המוערך

דובר צה"ל על ברק חירם: "הייתה הערה, האירוע נסגר"

"כל ניסיון לקשור את האירוע הזה ואת ברק באופן אישי למגזרים מסוימים עושה עוול גדול לצה"ל ומשולל כל יסוד", אומר דובר צה"ל והודף את הביקורת

דובר צה"ל על ברק חירם: "הייתה הערה, האירוע נסגר"
דובר צה"ל דניאל הגרי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במהלך הצהרתו של דובר צה"ל דניאל הגרי, הוא נשאל בנושא הנזיפה שקיבל תא"ל ברק חירם ולאחר מכן התראיין לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

דובר צה\

הגרי השיב ואמר: "ברק חירם הוא קצין מצטיין, שנלחם גם במלחמה הזאת עם האוגדה שלו בעזה. במסגרת המשימות שהיו לו באוגדת עזה היו משימות רבות, אחת המשימות שהוא ביצע הייתה פיצוץ של אתר שנקרה האוניברסיטה. זה בוצע לא לפי הנהלים".

לדבריו, "היה תחקיר, ככה זה עובד בצבא, היה תחקיר בפני האלוף, הייתה הערה, האירוע נסגר – האירוע הזה קורה לפני חודשיים. כל ניסיון לקשור את האירוע הזה ואת ברק באופן אישי למגזרים מסוימים עושה עוול גדול לצה"ל ומשולל כל יסוד. צה"ל הוא פני החברה הישראלית – אנחנו נחושים להמשיך להיחלם ולהיות מקצוענים וזה הסיפור של התחקיר הזה".

מסך ערוץ 12תא"ל ברק חירםצילום: מסך ערוץ 12

"ולגבי ברק באופן אישי", אמר דובר צה"ל, "הוא כרגע מיועד לתפקיד, ובמקביל לזה יש תחקיר על האירועים שהיו במלחמה בבארי, אנחנו מאיצים את התחקיר הזה. וכן, הוא גם יתמודד והיה באשכול המזכיר הצבאי לראש הממשלה".

עוד נשאל הגרי, האם הייתה השפעה של הלחץ הבינלאומי על ההחלטה לקבל את הנזיפה? "ההחלטות שלנו הן החלטות מקצועיות, ואנחנו פועלים באופן מקצועי ולפי הדין הבינלאומי. זה עניין מקצועי בצבא, כל מפקד בצבא יודע את זה, שלא עובדים לפי הנהלים יש תחקיר ויש טיפול. זה היה לפני חודשיים וזה נסגר ומשם אנחנו ממשיכים להתקדם במלחמה ולומדים מכל אירוע כזה. ואני חוזר עוד הפעם – כל ניסיון כזה לקשור את ברק ומגזרים נוספים בצה"ל עושה אבל גדול לברק, לצה"ל ופני החברה הישראלית". סיכם דובר צה"ל את הצהרתו.

ברקע ההערה הפיקודית שרשם הרמטכ"ל למפקד אוגדה 99, תא"ל ברק חירם, דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ראיין את חירם במטרה למנותו לתפקיד בכיר בלשכתו.

לפי הפרסום של העיתונאי יאיר שרקי, נתניהו ראיין בימים האחרונים את תא״ל ברק חירם לתפקיד מזכירו הצבאי. גורמים בסביבת רה"מ אישרו את הפרטים אך העריכו כי המינוי לא ייצא לפועל.

הרמטכ"ל רשם הערה פיקודית לחירם, שהיה מיועד להתמנות למפקד פיקוד דרום, זאת בעקבות החלטתו של תא"ל חירם במהלך הלחימה בעזה להורות על פיצוץ מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום העיר עזה, בשל חשש לסיכון לוחמי צה"ל שפעלו באזור.

דובר צה"ל דניאל הגרי ברק חירם תא"ל ברק חירם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד